خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

آماده برای سرمایه گذاری 12 بنای تاریخی

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۱۲۶

مدیرعامل صندوق احیاء در سفر به استان مازندران در دیداری سه جانبه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و استاندار این استان به بررسی وضعیت احیاء بناهای تاریخی پرداخت. در این دیدار بزرگ نیا، مدیر کل میراث فرهنگی مازندران از زمینه مساعد این استان برای احیاء بناهای تاریخی خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران در ابتدای این دیدار گفت: نگاه به میراث فرهنگی برای ایزوله ماندن بناهای تاریخی و استفاده صرف از منابع دولتی برای نگهداری آن یک نگاه رد شده است و از همین رو مجموعه میراث فرهنگی با کمک صندوق احیاء در جهت جذب سرمایه بخش خصوصی و جاری کردن زندگی در بناهای تاریخی تلاش هایی را انجام می دهد.

دلاور بزرگ نیا افزود: استان مازندران 12 بنای تاریخی آماده برای سرمایه گذاری دارد که منابع دولتی کفاف نگهداری و بهره برداری از آن را نمی دهد و بدون سرمایه گذاری هم حیات این بناها در خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای بناهای تاریخی استان مازندران متقاضی سرمایه گذاری هم وجود دارد که تا کنون به همت صندوق احیاء دو بنا تا کنون واگذار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران تاکید کرد: در میان این بناها، عمارت های مختلفی از دوره صفویه گرفته تا پهلوی وجود دارد و آباد شدن آنها باعث خوش نام شدن شهرهای ما می شود.

بزرگ نیا توضیح داد: خوشبختانه در آمل برای احیاء خانه آقاجان نسب، شهرداری همکاری خوبی دارد و در ساری هم شهرداری به احیاء این بناهای تاریخی نگاه مثبتی دارد. بنابراین بسیار سریع می توانیم با این کار دولت را در این بخش به خوبی کمک کنیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز