خبرگزاری کار ایران

با حضور فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد

نشست نقش زنان در مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۹۷۱

نشست نقش زنان در مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حضور فعالان این عرصه و فرماندار ساری برگزار شد.

به گزارش ایلنا ،احمد حسین زادگان در نشست نقش زنان در کاهش آسیب های اجتماعی و حضور در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: نقش بانوان در مشارکت های اجتماعی در جوامع مختلف، غیرقابل کتمان است.

وی با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه  به نسبت کشورهای توسعه یافته، زنان نقش کمتری در مشارکت های اجتماعی دارند، افزود: برای افزایش نقش مشارکت زنان، نیازمند استفاده بهتر از قوانینی هستیم که فضا را جهت فعالیت بانوان فراهم کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در  میزان مشارکت اجتماعی بانوان را باید رفع کنیم، گفت: نقش مدیریتی زنان در خانه بیانگر توان مدیریتی این قشر از جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه موانع مشارکت سیاسی بانوان در انتخابات، موضوعی است که از سوی بانوان مطرح می شود و خواستار رفع این مسئله هستند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به فعالیت بانوان دارد.

در ادامه این نشست مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار کرد: استاندار مازندران نسبت به حضور زنان در فعالیت های اجتماعی، نگاه ویژه دارد.

مریم جمشیدی با اشاره به توانمندی های بانوان در مازندران، افزود: خوشحالیم توانمندی های زنان ایرانی در دولت تدبیر و امید دیده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بارها نسبت به حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی تاکید داشته است، گفت: باور عمومی نسبت به حضور زنان در دولت  تدبیر و امید، ارتقا یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه انتظار داریم زنان سرزمین ما، خود را باور کنند و به توانمندی های همجنس خود، اعتقاد داشته باشند، تصریح کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، استفاده از همه ظرفیت ها را برای کمک به تحقق مطالبات زنان استان، در دستور کار قرار داده است.

جمشیدی با بیان اینکه نقدهای سازنده را با گوش جان پذیرا هستیم، ادامه داد: در کشوری زندگی می کنیم که به مدد منویات مقام معظم رهبری و تلاش های دولت تدبیر و امید، نور امید در دل مردم روشن شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق، معلول زائده های مختلف از جمله اعتیاد و بیکاری است، خاطرنشان کرد: بیش از 270 هزار زوج مازندرانی از ابتدای سال تاکنون در کارگاه های آموزشی شرکت کردند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه 46 درصد از طلاق ها در 5سال نخست زندگی افراد اتفاق می افتد، اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی از مطالبات زنان سرپرست خانوار در استان بود و 6 بازارچه در استان دائر کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز