خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد خبرداد

جشنواره استانی گل وگیاه در محمودآباد برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۳۱۷

فرماندار شهرستان محمودآباد از برگزاری جشنواره استانی گل وگیاه درشهریور ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد ، یحیی یوسف پور روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری جشنواره گل و گیاه این شهرستان ، اظهار داشت: این جشنواره شهریور ماه امسال با حضور فعالان این عرصه در استان در شهرساحلی محمودآباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: محمودآباد در حوزه پرورش گل وگیاه با 78 هکتار زیرکشت شهرستان اول مازندران در این حوزه به شمار می رود واز این ظرفیت می توان در جهت اشتغال زایی و رونق اقتصادی بهره برد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با بیان اینکه گل در ادبیات وفرهنگ ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، گفت : حوزه گل وگیاه یکی از تجارت های پرسود به شمار می رود و 80 کشور دنیا از این مهم سود می برند.

یوسف پور افزود: با تقویت این حوزه می توان سالانه میلیون ها دلار ارز را از طریق صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس وکشورهای همجوار وارد کرد و این ظرفیت در شهرستان محمودآباد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال زایی در اولویت همه ی حوزه ها است ، اضافه کرد: به صورت میانگین هر هکتار گلخانه پرورش گل و گیاه ، 18 نفر را به صورت مستقیم وارد عرصه ی کار می کند.

این مسوول گفت:محمودآباد ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت گل وگیاه مازندران را با وجود زمین های زراعی مرغوب ، شرایط اقلیمی مناسب ، نیروی انسانی توانمند را دارد وبرای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان محمودآباد برگزاری مداوم جشنواره گل وگیاه را ضروری خواند و گفت: برگزاری این جشنواره ها می تواند در انتقال و کسب تجربیات روز و تغییر گلخانه های سنتی به مدرن نقش محوری را ایفا کند.

وی یادآور شد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه کلاس های آموزشی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به علاقه مندان داده خواهد شد و پس از برگزاری این کلاس هاعلاقه مندان می توانند از تسهیلات کم بهره جهت احداث گلخانه های مدرن بهره ببرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز