خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون مازندران :

مشکلی در تامین خون مور د نیاز در مازندران وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۰۷۰

مدیر کل انتقال خون مازندران،اظهار داشت: خوشبختانه مشکلی از لحاظ تامین خون در استان نداریم

در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری اظهار داشت: سال گذشته 155 هزاو 400 نفر به  پایگاههای خون در استان  مراجعه کردند که از این میزان 132هزارو 671 نفر موفق  به اهدای خون شدند.
 
اسماعیل پوریانی افزود: از این تعداد 78هزارو 550 نفر بصورت مستمر و 20هزارو 572 نفر نیز اهدا کنندگان باسابقه و مابقی عادی بودند.
 
مدیر کل انتقال خون مازندران به بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی،سرطانی ودیالیزی  مازندران اشاره کرد و گفت: این بیماران از خدمات انتقال خون مازندران بهره مند می شوند ومشکلی در خصوص این بیماران وجود ندارد.
 
 وی با اعلام اینکه خوشبختانه مشکلی از لحاظ تامین خون در استان نداریم گفت:  سازمان انتقال خون مازندران بیش از 2 سال است که به خودکفایی رسیده است.
 
 پوریانی از توزیع  190هزار واحد خون و فرآورده های خونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان  در سال گذشته خبر داد.
 
وی با بیان اینکه از 28 اسفند تا 4 فروردین نیز450 نفر از مردم وشهروندان به پایگاهها مراجعه کردند ، عنوان کرد: از این تعداد 400 نفر خون گیری که 1400 واحد خون و فرآورده های آن در بیمارستان‌های استان  توزیع شد.
 
مدیر کل انتقال خون مازندران ، گفت : 28 اسفند اکیپ سیار نیز به شهرها و روستاهای استان اعزام شدند تا در صورت نیاز به خون به مسافران خدمات ارائه کنند.
 
وی افزود: با توجه به حضور زیاد مسافران به مازندران و احتمال بروز تصادفات جاده ای این اداره کل مشکلی در تامین خون مورد نیاز مصدومان وجود ندارد.
 

پوریانی ادامه داد: سازمان انتقال خون مازندران بصورت کشیک در ایام نوروز خدمات لازم در خصوص خونگیری افراد را انجام می دهد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز