خبرگزاری کار ایران

ربیع فلاح‌جلودار در همایش بخشداران و دهیاران مازندران

سیاست‌زدگی در سطح مازندران بر توسعه اقتصادی غلبه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۵۰۷

استاندار مازندران با اشاره به تشکیل نخستین کمیته گردشگری روستایی کشور در استان مازندران گفت: در نوروز 94 توانستیم حدود 2 میلیون نفر گردشگر را در سطح روستاها جذب کنیم

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح‌جلودار در همایش بخشداران و دهیاران مازندران در متل بانک ملی بابلسر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به اینکه این همایش از بهترین و با محتواترین همایش کشوری و استانی است، اظهار کرد: روستاها مهم‌ترین پایگاه  تولید و فرهنگ روستا فرهنگ کار، تلاش و اقتصاد مقاومتی است.

استاندار مازندران با اشاره اینکه روستاییان ما از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در تمام صحنه‌ها حضوری فعال دارند، افزود: موضوع ده و دهیاران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در نوروز 94 با نام سال ملت، دولت، همدلی و همزبانی افزود: تمام تلاش مسئولان استانی از ابتدای سال تاکنون پیگیری این شعار بود و در این زمینه توانستیم اقدامات موثری انجام دهیم به گونه‌ای که جزء نخستین استان‌های کشور در بحث حضور مردم در انتخابات بودیم.

وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌هایی که در سطح استان وجود دارد در بحث توسعه نتوانستیم به موفقیت دست یابیم، خاطرنشان کرد:  سیاست‌زدگی در سطح مازندران بر توسعه اقتصادی غلبه دارد در حالیکه ضرورت دارد  سیاست اقتصاد مقاومتی در تمام شئون کشور  و استان جاری و ساری شود.

فلاح با اعلام اینکه تمام تلاش ما تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح استان است، بیان کرد: با ورود رئیس جمهور به استان مازندران اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت و نسبت به استان‌های دیگر اعتبارت دو برابری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما پیگیری و تخصیص کامل اعتبارات است، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند در جذب اعتبارات مربوط به سفر اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به اینکه نباید به بودجه دولتی چشم امید داشته باشیم، گفت: مهم‌ترین بحث ما بحث اقتصاد مردمی است که باید دنبال شود در این صورت با حضور بخش خصوصی در بحث گردشگری و کشاورزی می‌توانیم به رشد و توسعه دست یابیم.

فلاح با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی برای اجرای طرح‌های  اقتصادی در سطح روستاهای مازندران اختصاص یافت، افزود: دهیاران به عنوان خادمان روستا به اجرای این طرح‌ها بپردازند و تمام روستاهای مازندران باید تا پایان سال 95 دست‌کم دو طرح را برای اجرا داشته باشند.

استاندار مازندران با اشاره به گردشگری روستایی و ضرورت زیباسازی روستاها برای پذیرایی گردشگران خاطر نشان کرد: بومی‌گردی و مسائل مربوط به گردشگری روستایی مورد توجه همه مردم جهان است و باید به آن توجه شود.

فلاح با بیان اینکه روستاهای مازندران با روستاهای دیگر متفاوت بوده و از توسعه زیادی برخوردار هستند، تصریح کرد: زیرساخت روستایی مازندران در کل کشور مقام نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین کمیته گردشگری روستایی کشور در استان مازندران شکل گرفت، افزود: در نوروز 94 توانستیم حدود 2 میلیون نفر گردشگر را در سطح روستاها جذب کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه روستا باید به شکل روستایی باقی بماند اما خدمات در سطح روستاها بیشتر شود، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست اصلی دولت در سطح استان مازندران توزیع عادلانه درآمد و امکانات در سطح روستاها است.

فلاح با اشاره به اینکه بحث بیمه روستایی جدی گرفته شود، گفت: یکی از ارزیابی‌های انجام شده برای عملکرد دهیاران بحث توجه به بیمه روستایی است دهیاران باید با پوشش بیمه روستاییان زمینه رفاه روستاییان را در سطح روستا فراهم کنند.

استاندار مازندران در پایان بر تلاش مستمر دهیاران برای عمران و آبادانی روستا تاکید کرد و پیشاپیش نورز و بهار طبیعت را به آنان تبریک گفت

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز