خبرگزاری کار ایران

فرهادی خبر داد؛

صادرات بیش از 6 هزار تن مرکبات از قائم شهر به کشور روسیه در سالجاری

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۷۸۲

فرهادی گفت: قائم شهر جز نخستین شهرهایی بوده است که در مازندران اعتباراتش در بخش کشاورزی تخصیص یافته است و این امر باعث شد در پروژه های عمرانی پیشرفت خوبی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، فرزین فرهادی صبح امروز در نشست خبری بااصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه در سالجاری پروژه های زیادی در قائم شهر اجرا شده است اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات امسال در بخش کشاورزی با حمایت فرماندار جهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: قائم شهر جز نخستین شهرهایی بوده است که در مازندران اعتباراتش در بخش کشاورزی تخصیص یافته است و این امر باعث شد در پروژه های عمرانی پیشرفت خوبی داشته باشیم.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر تصریح کرد:اعم پروژه های زیربنایی جهاد کشاورزی با توجه به شرایط خاص اقلیمی منطقه به بهینه سازی مصرف آب مربوط می شود چرا که بخش کشاورزی از پرمصرف ترین بخشها در مصرف آب محسوب می شود و تا 85 درصد از آب شیرین را بخود اختصاص داده است.

فرهادی با بیان اینکه اگر بتوانیم راندمان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم این قابلیت را داریم که با کمبود باران مقاومت کنیم اظهار داشت: به عنوان پرمصرف ترین بخش باید منابع آبی خود را بهینه سازی نماییم.

وی افزود:برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی کیفیت آب برای آبیاری را کم می کند و به خاک لطمه می زند.

مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر به بهره برداری از سد آیت اله صالحی مازندرانی اشاره کرد و گفت: قائم شهر نیز یکی از شهرستانهایی است که از آب سد استفاده می کند و در نظر داریم امسال بیشتر از پتانسیل شهرستان برای شالیزاری ها استفاده کنیم و با استفاده از آب ارزان قیمت و سالم خطرات را کاهش دهیم.

فرهادی احداث کانالهای بتنی، اجرای پروژه های آبیاری قطره ای و اجرای پروژه های تجهیز و نوسازی را در جهت رفع صعوبت کار کشاورزی و کشت صنعتی موثر برشمرد و تصریح کرد: مکانیزاسیون آبیاری گام نوینی است که می تواند به کشت کمک کند و بستر را برای عملیات کاشت، داشت و برداشت مکانیزه مهیا کند.

وی ادامه داد: قریب به یک میلیارد تومان اعتبار در بخش مکانیزاسیون جذب شده و با توجه به پتانسیل شهرستان قائم شهر علاوه بر این مقدار اعتبار قریب به 27 درصد دیگر هم از سایر شهرستانها جذب شد.

فرهادی رسالت اصلی جهاد کشاورزی را ترویج عنوان کرد و افزود: وظیفه ماست که به بهره برداران روشها و تکنیک های روز را آموزش دهیم تا با بکارگیری مسائل و نکات علمی تولید و بهره وری خود از زمین تحت کشت را افزایش دهند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر در ادامه به برخورد قاطع با پدیده ویلاسازی و تغییر کاربری ها اشاره کرد و گفت: در سالجاری 130 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و 10 مورد حکم قلع و قمع صادر و اجرا شد.

وی اعلام نمود: شهروندان می توانند از طریق سامانه 131 موارد تغییر کاربری را به ما خبر دهند.

فرهادی در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره ملی مرکبات به میزبانی قائم شهر اشاره کرد و گفت: 15 هزار و 200 هکتار از باراضی کشاورزی در شهرستان قائم شهر به مرکبات اختصاص دارد و مهمترین هدف برپایی این جشنواره معرفی قائم شهر به عنوان برند و پایگاه صادرات مرکبات بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: در سالجاری بیش از 6 هزار تن مرکبات از قائم شهر به کشور روسیه صادر شد.

در ادامه معاون اجرایی و فنی جهاد کشاورزی  قائم شهر گفت: بزرگ‌ترین معضل در بخش سموم، استفاده آن خارج از شبکه بود که با کنترل و ساماندهی فروشندگان مجاز و غیرمجاز مشکلات موجود بر طرف شد و فروشندگان سموم بدون مجوز اجازه فروش ندارند.

علی شعبانی با اشاره به اینکه در بخش سورتینگ‌ها اقدامات مناسبی انجام شد، افزود: تاکنون 15 مورد پلمب سورتینگ‌هایی که رنگ آمیزی مرکبات می‌پرداختند، انجام شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز