خبرگزاری کار ایران

روغنی گلپایگانی درجشن بزرگ انقلاب شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:

تقویت نظام اقتصادی کشور شکست سنگینی را برای تحریم های غرب رقم خواهد زد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۳۱

اگر حمایت ها کامل نشود، نه تنها تولید عامل هل دادن جامعه نمی شود، بلکه با از بین بردن سرمایه های انسانی، اجتماعی و مادی در مسیر نابودی تدریجی قرار خواهیم گرفت.

جشن بزرگ انقلاب شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران برگزارگردید.

به گزارش خبرنگارایلنا از ساری، دراین مراسم که عصرامروز دوشنبه با حضوردکترابولفضل روغنی گلپایگانی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، سردارشالیکارفرمانده قرارگاه الغدیر، سید رمضان شجاعی، محمد دامادی نمایندگان مردم ساری درمجلس شورای اسلامی و مدیران و کارکنان و کارگران این شرکت درمحل سالن اجتماعات این واحد صنعتی انجام پذیرفت روغنی گلپایگانی با تبریک فرار سیدن سی وششمین سالروزانقلاب اسلامی اظهارداشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و برآمده از خاستگاه مردمی است که در طول این مدت علی‌‌رغم توطئه‌‌ها و مشکلات روز به ‌روز در شرایط بالندگی و توسعه حرکت می‌کند.

حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا امری ضروری است

وی با تأکید بر اینکه باید در دهه مبارک فجر یاد و نام شهدا را هر چه بیشتر زنده کرد، بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا شکل گرفت بر این اساس حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با تأکید بر اینکه ایام دهه مبارک فجر، فرصتی ارزشمند برای بیان رشادت‌ها و ارج نهادن به مقام شهدا است، گفت: شهدا با پیروی از امام عظیم‌الشأن با نثار خون پاک خویش و از خود گذشتگی، درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی استواری خود را حفظ کند.

روغنی گلپایگانی گفت: توسعه پایدار مقدمه ای برای تبدیل تولیدات داخلی به محصول با کیفیت در درجه اول برای مصرف کشور و در درجه بعدی برای یک تولید صادرات محور باشد و زمینه ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی شود.

انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل خود توجه زیادی به موضوع خودکفایی در عرصه های مختلف داشته است

وی اضافه نمود: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل خود توجه زیادی به موضوع خودکفایی در عرصه های مختلف داشته است و بخشی از اقتدار ایران امروز مرهون ایستادگی و پافشاری بر آرمان هایی است که هرگونه وابستگی را بر نمی تابد اما شاید تحقق منسجم تر آن نیاز به همان فرهنگی باشد که رهبری خواستار اشاعه آن در میان مردم برای مصرف کالای داخلی و در میان تولید کنندگان برای تولید کالای با کیفیت شدند.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذار و کارگر داخلی سبب خواهد شد توسعه پایدار مقدمه ای برای تبدیل تولیدات داخلی به محصول با کیفیت در درجه اول برای مصرف کشور و در درجه بعدی برای یک تولید صادرات محور باشد و زمینه ساز تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی شود.

روغنی گلپایگانی یادآورشد: اگر تلاش و سرمایه کشورروی موضوع تولید ملی و حمایت از کار متمرکز شود تقویت نظام اقتصادی کشور شکست سنگینی را برای تحریم های غرب رقم خواهد زد و کشورهایی که خود درگیر بحران اقتصادی هستند ثمره تلاش مستقل بودن را خواهند دید و از طرفی مردم ثمره اقتصادی پویا را در زندگی خود احساس خواهند کرد.

در مسیر اقتصاد مقاومتی باید برای تولید محصولات استراتژیک برنامه‌ریزی کرد

این فعال اقتصادی با بیان اینکه برای گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی باید برای تولید محصولات استراتژیک برنامه‌ریزی کرد گفت: اقتصاد مقاومتی دارای تعاریفی است که در دستور العمل ۲۴ گانه سند اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری آمده و یکی از اهداف اصلی آن استقلال در تولید و افزایش آن است.

روغنی گلپایگانی با تاکید براینکه باید به سمت حمایت های کامل از بخش های تولیدی برای رونق تولید حرکت کرد خاطرنشان کرد: اعمال این گونه حمایت های کامل و درست عاملی میشود که به واسطه ی تولید، انباشت دانش و سرمایه های انسانی و اجتماعی ایجاد شود و تولید جامعه را به سمت توسعه هدایت کرد.

در کنار عدم افزایش هزینه ها، دولت و مجلس موظف است بسته ی حمایتی کاملی را برای حمایت از بخش های تولیدی مد نظر قرار بدهد

مدیرعامل صنایع چوب وکاغذ مازندران ادامه داد: در حالیکه اگر حمایت ها کامل نشود، نه تنها تولید عامل هل دادن جامعه نمی شود، بلکه با از بین بردن سرمایه های انسانی، اجتماعی و مادی در مسیر نابودی تدریجی قرار خواهیم گرفت.

وی با انتقاد از کمرنگ بودن حمایت از کسب وکار تصریح کرد: در کنار عدم افزایش هزینه ها، دولت و مجلس محترم موظف است بسته ی حمایتی کاملی را برای حمایت از بخش های تولیدی مد نظر قرار بدهد زیرا بسته ی حمایتی که تنها شامل نقدینگی نیست، بلکه سرمایه گذاری در امر تحقیق و توسعه را نیز شامل می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذمازندران تصریح کرد: یکی از متغیرهای کلیدی که می تواند منجربه افزایش تولید داخلی و در نهایت رشد اقتصادی شود، بهبود محیط نهادی کسب و کار است.

مشکلات پایه ای تولیدگران عمدتا در حوزه قوانین و مقررات است

وی ابراز داشت: این چیزی نیست که در دست افراد جامعه باشد و کاملا وابسته به تصمیمات دولت و مجلس است و چنانچه اصلاحات قانونی با چشم انداز بلندمدت در این زمینه صورت گیرد به نحوی که تولیدکنندگان مشکلات پایه ای شان که عمدتا در حوزه قوانین و مقررات است، برطرف شود، رشد و رونق دوباره به بازار تولید و اقتصاد باز خواهد گشت.

این استاد دانشگاه با انتقاد از عملکرد صدا وسیما و عدم فرهنگ سازی از این رسانه ملی درجهت حمایت از تولیدات داخلی گفت: تبلیغ محصولات خارجی در صدا و سیما خلاف قانون است، ‌ ولی متاسفانه امروزه شاهد تبلیغ محصولات خارجی هستیم که انتظار می‌رفت با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ، صداوسیما به سمت تبلیغ محصولات تولید داخل روی آورد.

روغنی گلپایگانی درباره تبلیغات در صدا وسیما، افزود: به طور حتم انجام تبلیغات در صدا وسیما باید بر اساس استانداردی باشد که برای این سازمان تعریف شده است و بر اساس آن باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز لازم را اخذ کنند تا در صدا و سیما تبلیغ شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران این ظرفیت رادارد که بعنوان قطب اصلی کاغذ درکشور باشد گفت: کارگران و همکاران این شرکت طی چند سال گذشته با تلاشی مضاعف همه سدهای پیش رو راشکستند و به تولیدی بالای ظرفیت اسمی خود رسیدند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران نوید آنرا داد که در سال آینده با تکمیل پروژه occ وdipخط سوم شرکت راه اندازی شود.

تولید قانون درمجلس زیاد است

محمد دادمادی نماینده مردم ساری نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سه مرحله برهه زمانی تعریف شده است گفت: مرحله اول انقلاب از دهه ۴۰ شکل گرفت و به سال ۵۷ منتهی گردید.

وی افزود: باهمدلی و هم بستگی ملت پس از پیروزی انقلاب مرحله صدور انقلاب به دستور امام(ره) شکل گرفت و درشرایط کنونی پس از صدور ایدولوژی به جایگاهی رسیده ایم که بتوانیم تکنولوژی و دستاوردهای خودمان را به دنیا صادرنماییم.

عضو هیئت مدیره فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از شرکت چوب و کاغذ مازندران بعنوان یک ظرفیت برای مازندران نامبرد و افزود: حضورپرتوان مدیریت ارشد این واحد صنعتی برای استان فرصتی قابل تعمق است و باید با هموارکردن تفکرات ایشان به توسعه استان کمک کرد.

باید از شعارمحوری خارج شد و بصورت یک تیم عملگرا عمل کرد

دامادی با انتقاد ازاینکه تولید قانون درمجلس زیاد است تصریح کرد: باید از شعارمحوری خارج شد و بصورت یک تیم عملگرا عمل کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های مورد توجه میان قانون گذاران و مسئولان اجرای هر کشور استفاده از سیاست های ترجیحی در بخش های مختلف اعم داخلی و خارجی و با هدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور و افزایش رشد اقتصادی آن است.

بهبود محیط نهادی کسب و کار کاملا وابسته به تصمیمات دولت و مجلس است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از متغیرهای کلیدی که می تواند منجربه افزایش تولید داخلی و در نهایت رشد اقتصادی شود، بهبود محیط نهادی کسب و کار است و این چیزی نیست که در دست افراد جامعه باشد و کاملا وابسته به تصمیمات دولت و مجلس است.

دامادی با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای کنونی اقتصاد ایران حذف دو نرخی ارز و بازگشت به تک نرخی است گفت: تمام صاحبنظران اقتصادی در این موضوع اشتراک نظر دارند که اگر زمینه حذف نرخهای موازی در بازار وجود داشته باشد، حتما تک نرخی مطلوب تر از چند نرخی است.

نماینده مردم ساری و میاندرود اضافه نمود: قیمتهای دوگانه راه را برای انحراف انگیزه ها از بخش واقعی فراهم می کند به نحوی که گروهی تنها به دنبال دستیابی به ارز ارزان و فروش آن به قیمت بازار و کسب درآمد از این طریق خواهند افتاد، بنابراین عاقلانه است که ما هم با چندنرخی ارز که مانعی برای رقابت واقعی و بستری برای رانت جویی و فساد است، مخالف باشیم.

دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

سید رمضان شجاعی کیاسری دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با دیگرانقلاب ها قابل قیاس نیست گفت: آنچیزی که انقلاب مارامتمایزبا انقلاب رنسانس کرد عشق به آرمان های مقدس اسلام و حضورعالمانه امام(ره) و رهبری است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم عمرکوتاه انقلاب اسلامی طی این ۳۵ سال ما به بسیاری از فن آوری های روزدنیا دسترسی پیدا نموده ایم.

مشکلات صنعت و تولید درعدم توجه به قوانین کسب وکاراست

وی با بیان اینکه امروز مشکلات صنعت و تولید درعدم توجه به قوانین کسب وکاراست گفت: برهیچ کس پوشیده نیست که حمایت از تولید کننده داخلی و تولیدات داخلی به عنوان یک وظیفه برای دولت و ملت فرض است و همه وظیفه داریم برای حفظ جامعه صنعتی کشور تلاش کنیم و البته این تلاش ها باید با مطالعه و بررسی های فراوان و در جهتی باشد که منجر به ضربه زدن به تولیدات داخلی در بلند مدت نگردد.

عامل موفقیت چوب و کاغذ مازندران تلاش مضاعف مدیرارشد این شرکت و همدلی سایر همکاران است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تائید براینکه بزودی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بمنظوررفع مشکلات این واحدصنعتی با مدیران ارشد شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دیدارخواهند داشت گفت: آنچیزی که عامل موفقیت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران علیرغم همه مشکلات حاکم برتولید و صنعت بود تلاش مضاعف مدیرارشد این شرکت و همدلی سایر همکاران بود که بدورازهرگونه نگاه سیاسی انجام گرفت.

قابل ذکراست در پایان این جشن ازکارگران نخبه شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران با دادن لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز