خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد؛

خرید و ذخیره سازی ۱۴۰ هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۸۷

در حال حاضر ترکیه هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۱.۸ دلار در بازار عراق عرضه می کند. درحالی که حداقل قیمتی گوشت ایرانی می تواند در عراق عرضه شود دو دلار است؛

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام از ذخایر ۱۴۰ هزار تنی گوشت مرغ خریداری شده از تولیدکنندگان داخلی خبر داد و گفت: طرح توزیع رایگان گوشت مرغ به اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی آغاز و تاکنون بیش از ۱۱ هزار تن توزیع شده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عباس پشم فروش، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۴۰ هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده و تاکنون حتی یک کیلوگرم واردات هم نداشته‌ایم.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به پایین بودن قیمت گوشت مرغ اقدام به خرید تولید مازاد این محصول از مرغداران کرده که به عنوان مثال ماه گذشته حدود ۱۶ هزار تن گوشت مرغ خریداری شد اما با توجه به اینکه مازاد تولید در بازار وجود دارد قصد ورود ذخایر خود به بازار را نداریم.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: درصدد عرضه گوشت مرغ خریداری شده به دستگاه‌ها و ارگان‌های نظامی، دانشگاه‌ها و… هستیم.

به گفته پشم‌فروش یکی دیگر از راهکارهایی که برای این ذخایر در شرکت پشتیبانی امور دام به وجود آمده و تاکنون سابقه نداشته است، این است که در نظر گرفته‌ایم تقویت صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان صورت گیرد که البته در وهله نخست باید قیمت‌های خود را در راستای رقابتی شدن محصول در این بازارها قدری کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ترکیه هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۱.۸ دلار در بازار عراق عرضه می کند. درحالی که حداقل قیمتی گوشت ایرانی می تواند در عراق عرضه شود دو دلار است؛ بنابراین باید ابتدا بازار گوشت مرغ ایرانی را در کشورهای همسایه رقابتی‌تر کنیم و سپس به فکر توسعه صادرات باشیم.

معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد: یکی دیگر از طرح‌های شرکت پشتیبانی امور دام توزیع رایگان ۲۰ هزار تن گوشت مرغ به اعضای کمیته امداد و بهزیستی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، امکان و… است که تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن آن توزیع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز