خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبر داد؛

نقص جسمی حرکتی، رتبه نخست معلولیت در مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۳۱

اگر جامعه ای نتواند شرایطی را ایجاد کند که فرد دچار نقص، توانمندی های خود را نشان دهد، آن جامعه خود دچار نقص است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: مازندران با سرعت به سمت سالمندی پیش می رود که از این حیث، از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید سعید آرام در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد با بیان اینکه جمعیت سالمندی در مازندران رو به افزایش است اظهار داشت: بالغ بر ۱۰ درصد از جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل داده اند.

وی افزود: ۱۲ آذر، متعلق به کسانی است که با تلاش وصف ناپذیر خود، از نارسایی ها و ناتوانی های خود فراتر می روند و با عبور از محدودیت ها، توانمندی های خود را به معرض دید همگان قرار می دهند.

آرام، با بیان اینکه مدیران و سیاست گذاران باید در جهت احقاق حق معلولین تلاش کند افزود: اگر جامعه ای نتواند شرایطی را ایجاد کند که فردی که دچار نقص است به توانمندی خود برسد آن جامعه خود دچار نقص است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از معلولین در کشور و استان وجود ندارد گفت: ۱۰ درصد افراد هر جامعه را معلولین تشکیل می دهند که ۴/۲ معلولین افرادی هستند که نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند.

وی گفت: ۵۰ هزار معلول اعم از اختلالات شنوایی، گفتاری، ذهنی و جسمی حرکتی در سامانه اطلاعات بهزیستی استان ثبت شده که از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان خدمات دریافت می کنند.

آرام، با بیان اینکه گفت: در حال حاضر بیشترین معلولیت بر اثر حوادثجاده ای و ضرب و جرح تصریح کرد: در مازندران معلولیت جسمی حرکتی رتبه اول را دارد.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه ۱۰ درصد جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می دهند گفت: مازندران با سرعت به سمت سالمندی پیش می رود که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی، اشتغال معلولین را از مهمترین مشکلات این قشر دانست و خاطر نشان کرد: تلاش بهزیستی بر توانمندسازی گروه هدف خود است تا این افراد بتوانند زندگی مستقل داشته و با حفظ شان و جایگاه خود توانمندی های خود را در جامعه ارائه دهند.

مدیر کل بهزیستی مازندران به قانون حمایت از جامع معلولین اشاره کرد و اظهار داشت: جز کشورهایی هستیم که در ارتباط با معلولین دارای قانون هستیم اما در اجرای قانون دچار مشکل هستیم.

آرام، ادامه اداد: حدود ۱۰ سال از تصویب این قانون گذشته است اما بسیاری از دستگاه های متولی به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند.

وی، با بیان اینکه هیچ دستگاه دولتی وجود ندارد که به اندازه سازمان بهزیستی خدمات خود را به مردم و بخش غیر دولتی واگذار کنند گفت: ۹۰ درصد خدمات این سازمان از طریق بخش غیر دولتی دریافت می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان گفت: همایش بزرگ چهار هزار نفری معلولین مازندران ۱۲ آذر در سالن سید رسول حسینی برگزار می شود که صفر تا صد کارهای این همایش، توسط خود معلولین انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز