خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران:

وقف میراثی گران بها که مغفول و مظلوم ماند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۷۱

هنوز از ظرفیت موقوفات به خوبی استفاده نشده و این میراثگرانبها مغفول و مظلوم واقع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: در تمامی جوامع بشری وقف یک امر فطری است، وقف فرا دینی و فرا اعتقادی است، وقف بخشیدن وجود آدمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده در جلسه شورای اداری مرکز استان، با اعلام اینکه وقف یکی از مترقی‌ترین احکام قرآنی است و کمتر به این موضوع پرداخته شده است، اظهار داشت: وقف بهترین و اثرگذارترین عمل خیر خواهانه است ومجموعه ایی از تلاش ها وزحمات دنیوی انسانی که خیرات معنوی تبدیل می گردد و تنظیم کننده امورات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جامعه و همچنین کنترل کننده صحیح اموال اختیاری انسان است، وقف یهنی اهتمام به همه امورات بشری، دینی، و جامعه است.

وی، با اشاره به اینکه وقف باقیات و صالحات است، اذعان داشت: هنوز از ظرفیت موقوفات به خوبی استفاده نشده و این میراثگرانبها مغفول و مظلوم واقع شده است.

مدیر کل اوقاف استان وقف را حافظ نشر معارف دینی و اسلامی، رفع نیازهای بشری و انسانی، حفظ کرامت انسانی اعلام کرد و خاطر نشان نمود: وقف لبیک به ندای فطری بشری است ومختص به هیچ دین و آیین نیست و متعلق به همه بشریت است.

وی افزود: در تمامی جوامع بشری وقف یک امر فطری است، وقف فرا دینی و فرا اعتقادی است، وقف بخشیدن وجود آدمیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، ادامه داد: در تمامی ممالک خدمت به روح و روان و خدمت فرهنگ و علم و دین و خدمت به گسترش فضای معنوی و دینی در جامعه صورت می گیرد که همان وقف است.

وی افزود: وقفِ مشارکتی و دسته‌جمعی از سوی اقشار مختلف مردم و حتی وام به شرط وقف و اوراق وقفی، یکی از راه‌های راه‌اندازی و احیای وقف است.

علیزاده، با بیان اینکه وقف یک جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، توسعه سنت نبوی و علوی است، اذعان داشت: وقف سنت ماندگار بشری و مبارزه با طغیان وسرکشی مالی فردی و مبارزه با دیکتاتور رژیم مارکسیستی است.

مدیر کل اوقاف با اشاره به برکت فتوای تاریخی امام خمینی(ره) درباره عمل به وقف و فرمایشات رهبری در جامعه نگرش جدیدی نسبت به وقف و موقوفات ایجاد شده است و در سال جاری ۸۰ وقف جدید را داشتیم که پیش‌بینی می‌شود در هفته وقف به بیش از یکصد مورد افزایش یابد این در حالیست که سال گذشته در مجموع بیش از ۶۰ وقف در استان صورت گرفت.

وی اهمیت و ارزش دفاع و حفظ از موقوفات را از اصل وقف والتر اعلام نمود و اظهار داشت: در ‌مازندران ۱۶۰ هزار رقبه و ۱۳ هزار موقوفه داریم.

در ادامه، ابراهیم حیدری رئیس اوقاف و امور خیریه ساری با اعلام ۱۵ وقف جدید در ساری گفت: وقف جدید با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال بوده است و بیشتر وقف ها برای اطعام دهی عزادارای شهدا، تجهیزات بیمارستان امام ساری، ساخت و ساز و تجهیزات در ۳۲ امامزاده، موزه آستانه پهنه کلای ساری اقدام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حیدری خواستار شد: نهادها و اداراتی که به اوقاف بدهکار هستند نیز این بدهی را بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز