خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا خبر داد:

کارایی اقتصادی مصرف آب به عنوان یک شاخص جدید در تولید محصولات کشاورزی مطرح است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۳۲

هم اکنون شاخص جدیدی با عنوان کارایی اقتصادی مصرف آب در دنیا مطرح است که این شاخص باید در کشور ما ارتقاء یابد که با رویکرد کشت گیاهان دارویی این شاخص در کشور قابل بهبود و افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا کارایی مصرف آب در کشور را بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ گرم عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، این رقم ۲.۵ کیلوگرم به ازای مصرف هر متر مکعب آب مصرفی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی طاهری امیری در نشست بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی که در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد بیان داشت: شهرستان نکا دارای ۴۴ هزار هکتار زمین کشاورزی است که با احتساب کشت دوم به ۵۰ هزار هکتار می رسد که نیمی از آن آبی و نیمی دیگر دیم است.

وی، متوسط بارندگی در این شهرستان را ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلی متر عنوان کرد و افزود: تولیدات کشاورزی سالانه این شهرستان بالغ بر ۵۰۰ هزار تن است و ۱۸۰ واحد مرغداری با ظرفیت ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال و ۲۰۰ هزار دام سنگین در این شهرستان وجود دارد.

طاهری، سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان را بیش از سیصد هکتار اعلام کرد و افزود: گل گاوزبان مهمترین محصول کشت شده این شهرستان است که به طور میانگین ۶۰۰ کیلو در هر هکتار برداشت می شود که در سال گذشته هر کیلو از آن ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در بازار بفروش می رفت که با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۱ مواجه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا، سطح زیر کشت گیاه دارویی مریم گلی در این شهرستان را ۱.۷ هکتار با متوسط برداشت ۳۰ تن اعلام کرد و گفت: هر کیلو از این محصول بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بفروش می رود.

طاهری همچنین سطح زیر کشت گیاه دارویی عروسک پشت پرده را ۳ هزار مترمربع با متوسط برداشت ۳۰۰ کیلو اعلام کرد و افزود: هر کیلو از این محصول در بازار ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی، کارایی مصرف آب در کشور را ۷۰۰ تا ۷۵۰ گرم اعلام کرد و گفت: این در حالیست که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته این عدد به ۲.۵ کیلوگرم به ازای مصرف هر متر مکعب آب مصرفی است.

طاهری، به اهمیت آب در کشاورزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاخص جدیدی با عنوان کارایی اقتصادی مصرف آب در دنیا مطرح است که این شاخص باید در کشور ما ارتقاء یابد که با رویکرد کشت گیاهان دارویی این شاخص در کشور قابل بهبود و افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا، فروش محصول گیاهان دارویی را از دغدغه های مهم تولیدکنندگان منطقه برشمرد و گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی این مشکل باید مرتفع گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز