خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس در آمل / ارسال ۱۹۰آثار فیلم خارجی به جشنواره

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۳۱۶

دومین جشنوراه بین المللی فیلم ویدئویی یاس با حضور هنرمندان برجسته عرصه سینما، تلویزیون و رسانه خانگی در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

دومین جشنوراه بین المللی فیلم ویدئویی یاس با حضور هنرمندان برجسته عرصه سینما، تلویزیون و رسانه خانگی در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.
به گزارش ایلنا از آمل؛ برگزاری و آغاز به کار دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس شامگاه شنبه در شهرستان آمل در حالی بود که بزرگداشت سه هنرمند برجسته کشور در عرصه سینما، رسانه خانگی و تلویزیون به نام های سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی نیزبرگزار شد.
دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم یاس در آئین افتتاحیه با اعلام اینکه با آغاز به کار جشنواره فیلم ها در ۲۲ نقطه پارک ها و سواحل مازندران اکران می شود، یادآور شد: این فیلم های ویدئویی از اول شهریور ماه بر روی پرده های سه سالن سینمایی شهرستان آمل و سینما فلسطین تهران آغاز و تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.
حسین آستانه مسافر با بیان اینکه تمامی فیلم های اکران شده برگزیده این جشنواره بین المللی است، افزود: در شهرستان آمل حدود ۷۲ فیلم بر روی پرده سینما می رود.
وی با تاکید براینکه سینمای خانگی گستره وسیعی در ارتباطات بین المللی دارد، ابراز داشت: با توجه به همکاری استانداری مازندران و مسئولان شهرستان آمل جای قدردانی دارد که در یک زمان کوتاه تمایل به برگزاری جشنواره فیلم یاس در این استان شدند.
آستانه با اشاره به فیلم های ارسالی خارجی به دبیرخانه از ۱۹۰اثر خبرداد و گفت: این نشان از گستردگی سینما خانواده در بین علاقمندان را بیان می کند تا این موسسه را در نگاه جهانیان بشناسانند.
سینما به آن شکل کلاسیک در حال از بین رفتن است
سعید پورصمیمی هنرمند مطرح کشور در مراسم بزرگداشت خود ضمن خرسندی و تبریک از چنین جشنواره ای با هماهنگی مسئولان سینمایی در استان مازندران با ابراز تاسف از اینکه امروزه سینما به آنل شکل کلاسیک خارج می شود، اظهار داشت: روزگاری هزاران نفر در سینما جمع می شدند و خانوادگی به تماشای فیلم می پرداختند.
وی بیان داشت: متاسفانه امروزه سینما روزبه روز به انزوا می رود و تک تک از اعضای خانواده با موبایل و لپ تاپ به دیدن فیلم می پردازند.
پورصمیمی یکی از راه های جلوگیری از افت شدید به انفرادی قرار گرفتن در سینما تشکیل جشنواره های متنوع در کشور بیان کرد و گفت: مسئولان سینمایی باید به کارهایی که دارای جنبه فرهنگی و اصیل تر است، روی آورند.
در این مراسم سعید پورصمیمی با اهدای لوح تقدیر از دکتر محمود عزیزی پیشکسوت در عرصه هنر سینمایی و رسانه خانگی مورد تجلیل واقع شد.
چنگیز جلیلوند دیگر هنرمند نامی کشور در عرصه دوبله خواستار برگزاری و نمایش گذاشتن فیلم های ویدئویی در سینماها شد و گفت: در این عرصه بهتر است مردم را با سینما آشنا کرد و آنها با سینما آشتی داد.
وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران در فعالیت برگزاری جشنواره ها در کشور ابراز امیدواری کرد که هر ساله این گونه برنامه های هنری در استان های کشور برگزار شود.
این دوبلور برجسته در عرصه هنری با اهدای لوح تقدیر از فرامرز قریبیان مورد تجلیل به عمل آمد.
فاطمه گودرزی از دیگر هنرمند مشهور ایرانی در سینما، رسانه خانگی و تلویزیون به عنوان سومین نفر مراسم بزرگداشت در دومین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس خود را فرزند اساتید بزرگوار هنر سعید پورصمیمی و چنگیز جلیلوند بیان کرد و گفت: جای تعجب دارد که در این جشنواره به عنوان سومین نفر در مراسم بزرگداشت یاد شدم چرا که هنوز به جایگاه بالایی نرسیدم که مورد تجلیل واقع شوم.
بوی یاس را در مازندران استشمام کردم
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در مازندران بیان داشت: در ابتدا از شنیدن برگزاری جشنواره در استان مازندران جای سوال بود که چرا در این استان، در حالی که به سمت این استان حرکت کردم با اسشمام بوی جنگل، بوی برنج و شالیزارها، مشاهده دریا، بوی یاس را استشمام کردم و گفتم برای برگزاری این جشنواره بهتر از مازندران نبود.
رویا تیموریان ضمن اهدای لوح تقدیر به فاطمه گودرزی با افتخار و با بیان اینکه از دوران نوجوانی با فاطمه گودرزی هم بازی بوده و در یک محل زندگی می کردند، ابراز داشت: پس از گذشت سال ها دوباره وی را در عرصه هنر مشاهده کردنم و این جای خرسندی است که در این عرصه به عنوان هنرمند مطرح یاد می شود.
در پایان این جشنواره به برگزیدگان برتر در چهار بخش «محصولات ویدئویی»، «برترین موسسه ویدئو رسانه»، «مواد تبلیغی» و «طرح و ایده فیلمنامه» دیپلم افتخار و یاس زرین اهدا شد.
در بخش برگزیده بهترین کیفیت عرضه محصولات ویدیوئی امیر مداح مدیر آماده‌سازی نسخه مادر DVD(اتورینگ) برای فیلم «یه حبه قند» و برگزیده برترین موسسه ویدئو رسانه موسسه پارس ویدئو به مدیریت محمود سلطانی بودند.
برگزیدگان بخش مواد تبلیغی و اطلاع‌رسانی دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در بخش عکس امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم آخرین نفر، مهسا طیب طاهر برای مجموعه عکس‌های فیلم گهواره و مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس‌های فیلم عصر بارانی بودند.
در بخش پوستر محسن اکلیون برای طراحی پوستر فیلم هیپنوتیزم، محسن جسور برای طراحی پوستر فیلم صدای پای باران و سپهر شکری برای طراحی پوستر فیلم آنچه گذشت حائز مقام برتر شدند.
در آنونس و عنوان‌بندی یاسر طالبی برای ساخت آنونس فیلم باد و برگ، رامین بهادری برای ساخت عنوان‌بندی فیلم لباسی برای خدمت، مهراب مشهدبان برای ساخت عنوان‌بندی فیلم سه ماهی و مهراب مشهدبان برای ساخت عنوان بندی فیلم چند روز بیشتر رتبه‌های برتر را کسب کردند.
در بخش طرح و ایده مرجان اشرفی‌زاده و علی اصغری برای طرح فیلم‌نامه بانوی سمبوک، مهرداد غفارزاده و اکبر روح برای طرح فیلم‌نامه روزهای مرد مرده، مهدی بوستانی و شهر بابکی برای طرح فیلم‌نامه پیوند و محمد مُنعم برای طرح اقتباسی فیلم نامه برهوت به عنوان برگزیده معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز