خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال؛

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی چالوس به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۱۰

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی چالوس که برای ساخت آن بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شد به بهره برداری رسید.

با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار مازندران، معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی چالوس که برای ساخت آن بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی اظهار داشت: بیمارستان جایگزین آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس در پنج طبقه که شامل زیرزمین، همکف و سه طبقه بالا در ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین طراحی و ساخته شد.

وی با اعلام این‌که این بیمارستان در واقع با ۲۱۷ تخت طراحی شده است، تصریح کرد: بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس با ۱۶۰ تخت بستری، ۱۲۲ تخت اورژانس، ۳۰ تخت مراقبت‌های ویژه، CCU، ICU و NICU و همچنین ۶ تخت اتاق عمل آماده ارائه خدمات به بیماران منطقه است.

مهندس علیزاده خاطر‌نشان ساخت: هزینه ساخت این بیمارستان ۲۷۰ میلیارد ریال بود که همزمان با اتخاذ تصمیم درباره انتقال بیمارستان ساختمان‌های قدیمی تخریب شد و ساختمانی جدید با طراحی تازه و زیبا را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اعلام داشت: براساس هماهنگی با وزارت کشور امسال ۲۸ بیمارستان با ظرفیت دو هزار و ۴۶۰ تخت در کشور به وزارت راه‌ و شهرسازی سپرده شد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی بیان داشت: برای ساخت این ۲۸ بیمارستان ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که تاکنون توانستیم هشت بیمارستان را آماده و تحویل دهیم.

سید علی اسد، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران، نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: بر اساس ماده ۹۶ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور، وزارت راه و شهرسازی متولی طراحی و ساخت کلیه ساختمان‌های دولتی و عمومی است که در موافقت نامه‌های تعیین اعتبار نیز این اداره کل به عنوان مجری طرح‌های دولتی تعیین می‌شود و بر این اساس تاکنون ۴ بیمارستان کوچک در مازندران تکمیل و تحویل شده است و در حال حاضر نیز ساخت ۶ بیمارستان بزرگ با متراژی بالغ بر ۱۲۲ هزار متر مربع در این استان در دست احداثاست.

وی اظهارداشت: وزارت راه و شهرسازی ضمن تأکید بر رعایت مهندسی ارزش و مهندسی مجدد به دنبال این است که با سرعت بخشی به کار و ارتقاء کیفیت پروژه‌ها، هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به احداثبیمارستان‌های شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر این اداره کل پروژه‌هایی را درخصوص احداثبیمارستان در شهرهای آمل قائمشهر ساری بهشهر و تنکابن در دست اجرا دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز