خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خوشنویسان قائم شهر:

انشقاق، بلای جان هنر خوشنویسی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۱۹

سرمایه خوشنویسان قلم و مرکب است و در این وادی عشق، حرف اول را می‌زند و در هنر جنبه مادی معنی ندارد.

رییس انجمن خوشنویسان قائم شهر(زیر مجموعه انجمن خارک) از دو شعبه گی انجمن گلایه کرد و گفت: انشقاق باعثسردرگمی هنرجویان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " محمد علی محجوب " در گفتگویی بمناسبت روز قلم با بیان اینکه بزرگترین معضل خوشنویسی انشقاق است اظهار داشت: این امر باعثدودستگی میان استادان خوشنویس شد.

وی ادامه داد: شعبه جدید انجمن که در قائم شهر مشغول فعالیت است وجهه ی قانونی ندارد و به ثبت نرسیده است.

رییس انجمن خوشنویسان با ۶۰ سال سن افزود: سرمایه ی خوشنویسان قلم و مرکب است و در این وادی عشق حرف اول را می زند و در هنر جنبه مادی معنی ندارد.

محجوب با بیان اینکه دو انجمن در یک شهر به ثبت نمی رسد و اگر این امر اتفاق بیفتد آن انجمنی که ابتدا ثبت شد قانونی است اظهار داشت: این معضل باعثشد وقتی هنرجو مراجعه می کند برای انتخاب دچار مشکل می شود.

وی استادان خوشنویس را یک خانواده برشمرد و افزود: اینکه در شهرهای مختلف شعبات متعدد وجود دارد و خوشنویسان از هم جدا هستند چندان خوشایند نیست و باعثضربه زدن به پیکره هنر می شود.

این استاد خوشنویس از پیگیری های قانونی خود نسبت به تشکیل انجمن دوم توسط یکی از استادان خوشنویس خبر داد و گفت: در دادگاههای کل کشور پرونده داریم، تا جایی که ازدیوان عدالت اداری هم حکم قانونمند گرفتیم اما بخاطر وجود رابطه و فقدان ظابطه با شخص خاطی مدارا شد و هنوز با تعویض وزیر ارشاد هم به نتیجه نرسیدیم.

محجوب ادامه داد: ثبت نام در کلاس های انجمن در فصل تابستان بیشتر برای سرگرمی است و اکثرا در رده سنی زیر ۱۵ سال ثبت نام می کنند و در رشته های تحریر و قلم درشت مشغول می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز