خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

مازندران در اجرای طرح تحول نظام سلامت عملکرد درخشانی داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۱۷

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح تحول نظام سلامت عملکرد درخشانی داشته است / رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت خدمات مهمترین هدف اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

معاون وزیر بهداشت در امورتوسعه و مدیریت منابع انسانی در حاشیه بازدید از بیمارستانهای ساری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح تحول نظام سلامت عملکرد درخشانی داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، ایرج حریرچی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از ۱۵اردیبهشت ماه در سراسر کشور افزود: در این طرح پرداخت هزینه‌های مردم در مراکز درمانی دولتی کاهش می‌یابد.

وی، ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر در خصوص افزایش جمعیت تصریح کرد: به همین منظور در بسته نظام تحول سلامت، زایمان طبیعی در مراکز درمانی رایگان صورت می‌گیرد و برای ترغیب پزشکان و ماما‌ها برای ترویج اینگونه زایمان‌ها، دستمزد این افراد چند برابر افزایش یافت.

معاون وزیر بهداشت، از افزایش هتلینگ بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: با وجود افزایش تعرفه هتلینگ در بیمارستان‌ها، رقم خالص پرداختی مردم نسبت به سال گذشته درصد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حریرچی، رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت خدمات را مهم‌ترین هدف اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و اظهار داشت: پرداخت مابه التفاوت تعرفه‌ها از سوی دولت اصل موفقیت در اجرای این طرح است.

وی، با بیان اینکه در این برنامه دولت به جیب مردم نگاه نمی‌کند، گفت: مهم‌ترین عامل موفقیت در اجرای برنامه تحول نظام سلامت به غیر از اختصاص بودجه، اهتمام شخص رئیس جمهور، معاون اول و مجموعه هیئت دولت، معاونت وزارت راهبردی، رئیس مجلس و کمیسیونهای بهداشت و درمان و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی در اجرای این برنامه است.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: با توجه به اینکه در این برنامه منابع و پایه بودجه‌ای درست دیده شده و دولت خود را متعهد به اختصاص آن می‌داند امیدواریم در سال‌های آینده نیز این طرح اجرا شود.

حریرچی، با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش می‌باید، گفت: به همین منظور برنامه کار وقت برای جذب دانشجویان پرستار سال آخر دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکتری بخشنامه کردیم و سپس تجدید نظر درترکیب نیروهای پرستار را در دستور کار داریم که بسته آن تا ۲ماه آینده اعلام می‌شود.

وی، با اشاره به کمبود پرستار مرد در مراکز درمانی، تصریح کرد: تامین تعداد مناسب پرستار مرد از جمله سیاستهای وزارت بهداشت است.

گفتنی است معاون وزیربهداشت از بخشهای مختلف مراکز آموزشی درمانی امام(ره) و بوعلی سینا، مرکز تخصصی قلب فاطمه الزهرا(س) و مرکز روانپزشکی وسوختگی زارع ساری بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز