خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن تالاسمی قائم شهر:

رسوب آهن در بدن، عامل مرگ و میر در بیماران تالاسمی

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۷۴

با هر تزریق مقدار زیادی آهن وارد بدن می شود که اگر بصورت مناسب دفع نشود با رسوب بر روی قلب، کبد و غدد درون ریز فوق العاده خطرناک می شود.

" سید مهدی صادقی " در نشست هم اندیشی جمعی از بیماران انجمن تالاسمی شهرستان با بیان اینکه بیماری تالاسمی در ایران شمال کشور از قدمت زیادی برخوردار است اظهار داشت: اگر خون کافی و سالم هر دو هفته یکبار به بیماران تزریق شود مشکل کم خونی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، رییس انجمن تالاسمی قائم شهرتزریق خون به بدن را عامل برطرف کننده کم خونی در این بیماران دانست و افزود: با هر تزریق مقدار زیادی آهن وارد بدن می شود که اگر بصورت مناسب دفع نشود با رسوب بر روی قلب، کبد و غدد درون ریز فوق العاده خطرناک می شود.

این دکتر داروساز در ادامه گفت: در صورتی که خون سالم به بدن فرد بیمار برسد و درمان آهن زدایی بخوبی انجام شود بیمار تالاسمی هم می تواند همانند فردی سالم زندگی و رشد کند و عمر طبیعی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: دسفرال یکی از این داروهای آهن زداست که سالها همراه با بچه های تالاسمی بوده و بصورت وریدی تزریق می شود و بسته به میزان آهن موجود در بدن رقیق و بصورت جلدی تزریق می شود. تزریق شبانه روزی این دارو بصورت مداوم ۶ بار در هفته زجر اوار است.

رییس انجمن تالاسمی قائمشهر افزود: به تازگی داروهای آهن زدا بصورت خوراکی تهیه شد که با نام دفراپروکس در اختیار بیماران قرار می گیرد. این قرص بصورت روزانه یک عدد در یک لیوان آب یا آبمیوه حل و مصرف می شود.

وی با بیان اینکه عامل اصلی فوت در بیماران تالاسمی دفع نامناسب آهن است افزود: در فرم خوراکی این دارو ما کمبود خاصی نداریم اما فرم تزریقی با کمبود زیادی مواجه هستیم که برای بعضی از بیماران مسئله ساز شده است.

صادقی اظهار داشت: خوشبختانه با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران در در زمینه خون مشکلات خاصی نداریم و عمده ترین مشکل ما در بخش دارو است که باید حل شود.

وی به افزایش سطح فرهنگ عمومی و اطلاعات مردم در مورد این بیماری اشاره کرد و گفت: در گذشته بسیاری از بیمارهای ما به علت حس تمسخر یا ترحمی که مردم نسبت به این افراد داشتند دچار مشکلات روحی و روانی شدند و کار درمان را رها کردند.

رییس انجمن تالاسمی قائمشهر استقرار یک تیم پزشکی قوی و مشاور در کنار بیماران تالاسمی را امری مهم و ضروری برشمرد و افزود: متاسفانه در بخش تالاسمی قائم شهر کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص حس می شود و همین امر باعثمراجعه بیماران به ساری و یا تهران می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز