خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

فعالیت ۳۸۹ خانه هلال در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۷۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه مازندران مبتکر خانه‌های هلال در سطح کشور بوده است، گفت: ۳۸۹ خانه هلال با هدف مردمی سازی خدمات امداد و نجات در سطح استان مازندران فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی فخاری ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه روزانه ۶۶۴ نفر در ۱۲۸ واحد خدمات هلال احمر خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: ۲۵ مرکز پاسخگویی در شرایط اضطراری پاسخگوی مردم است.

وی به فعالیت ۳۶ پایگاه امداد و نجات در استان مازندران اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۱ در امداد و نجات نسبت به مشابه سال قبل‌تر ۲۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: سال گذشته بیش ۱۲ میلیارد ریال بسته معیشتی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان استان مازندران توزیع شد.

فخاری افزود: همچنین ۸۷ پروژه داوطلبی به ارزش ۱۹ میلیارد ریال و با مشارکت ۱۸۴ نفر در مازندران ساخته شد.

وی اعزام داوطلبان هلال احمر به مناطق کم برخوردار و برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش مهارت‌های خود امدادی را از دیگر اقدامات این جمعیت در راستای طرح ۲۰۲۰ عنوان کرد.

فخاری همچنین گفت: جمعیت هلال احمر مازندران در کمک به غزه، سیل سیستان و بلوچستان و زلزله افغانستان نقش مهمی داشته است.

وی به ساخت ۴ پایگاه خیرساز در استان مازندران اشاره کرد و افزود: ۱۴۰ میلیارد ریال زمین نیز از سوی خیران به هلال احمر مازندران جهت احداث پایگاه امداد و نجات واگذار شد.

فخاری افزود: در چهار سال گذشته ۳۴۴ خانه هلال روستایی و ۴۵ خانه هلال شهری جمعاً ۳۸۹ خانه هلال در استان راه اندازی شد و ده‌ها خانه هلال دیگر نیز در دستور کار داریم میزان رشد خانه‌های هلال استان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی به پاسخگویی به ۷ هزار و ۱۰۴ مورد عملیات امداد و نجات در استان اشاره کرد که هزار و ۴۴۴ مورد از این تعداد عملیات ترافیکی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: ۹۰ مربی مجرب در ایستگاه‌های سلامت به مسافران نوروزی آموزش همگانی را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز