خبرگزاری کار ایران

واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به شبکه سراسری برق کشور پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۴۷۱

واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا که به منظور بازدید دوره‌ای و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در تابستان از مدار خارج شده بود، پس از انجام بازدید و نیز ۲۵ روز تعمیرات غیرمترقبه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.   

به گزارش ایلنا، مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی با اعلام این خبر افزود: در جریان بازدید این واحد عیوبی بر روی تعدادی از پره‌های ثابت و متحرک ردیف یک توربین مشاهده شد که پس از بررسی‌های لازم و در راستای حصول اطمینان از پایداری واحد، با هماهنگی‌های انجام شده درقالب پروژه‌ای، تعویض پره‌های معیوب در دستور کار قرار گرفت.

عبدالرضا محمودی رستمی افزود: پس از تامین ابزار مخصوص و ایجاد شرایطی مناسب، برای انجام پروژه تعویض پره‌های توربین، فرایند باز نمودن اتاق‌های احتراق، پوسته‌های اگزاست، سنترال و توربین انجام و طی یک عملیات دشوار و بدون خارج نمودن روتور توربوکمپرسور، نسبت به تعویض پره‌ها اقدام شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات شامل ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷/۵و واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹/۴مگاواتی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور است و سهم بسزایی در تأمین و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز