خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد؛

اجرای طرح سراسری پویش «چشم به راهیم» در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۷۴۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای طرح سراسری پویش فرهنگی ایمنی «چشم به راهیم» در ایام نوروز ۱۴۰۳ در سطح محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن جهانیان گفت: از ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ پویش «چشم به راهیم» را با رویکرد اصلی آموزش و افزایش دانش عمومی نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی با ایجاد ایستگاه در محور ارتباطی گلوگاه اجرا خواهد کرد.

وی کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای استفاده کنندگان شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی و ناشی از رانندگی طولانی در محورهای اصلی و منتخب، بکارگیری ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌ها در چارچوب آیین نامه انضباطی و اجتماعی ترافیکی مورد تاکید کمیسیون ایمنی راه‌ها ،بکارگیری هنر در خدمت ایمنی، ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف درمسیر و کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران را از اهداف اصلی این پویش عنوان کرد.

جهانیان اضافه کرد: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز این طرح با نگاه دینی مذهبی عجین گردید و در این طرح مجموعه‌ای از برنامه های فرهنگی، رسانه ای، هنری و اقدامات ترکیبی در راستای اهداف و برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر فرهنگ سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و محتویات دینی اجرا می شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در این پویش تلاش می شود تا با استفاده از قابلیت رشته‌های مختلف هنری، موضوعات و محورهایی چون حواس پرتی آنی، خستگی و خواب آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شب، رانندگی در شرایط خاص، چراغ روشنایی، تمیزی و قابل شناسایی بودن خودرو، درست بودن ضامن کمربند ایمنی، آشنایی با اصول رانندگی در آزادراه و راه اصلی و موارد دیگر به مخاطبان و گروه هدف ارایه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: اجرای نمایش‌های آیینی مذهبی و سنتی بومی و محلی، اجرای قطعات موسیقی‌های سنتی و مقامی و برگزاری مسابقه عکس و مسابقه ویژه کودکان از جمله برنامه های پیش بینی شده در این پویش است که برای رانندگان و مسافران اجرا خواهد شد.

گفتنی است : همه روزه در ایام طرح”بازه زمانی ۲۵ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ برنامه از طریق شبکه تلویزیونی و رادیویی استانی بصورت زنده انعکاس پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز