خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

نصب تابلوهای واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم جاده‌ها بلامانع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۴۵۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: نصب تابلوها در تاسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

به گزارش ایلنا، حسین ایزدی امروز چهارشنبه  در نشست وبیناری با روسای ادارات شهرستان‌های مازندران گفت: در راستای ستاد خدمات اجرایی سفر روسای شهرستان‌ها نشست با فرمانداران را هر چه سریع‌تر برگزار و صورتجلسه را به دبیرخانه ستاد استان ارسال کنند.

وی به برگزاری جلسه وبیناری تمامی کمیته‌های ستاد با حضور فرمانداران و معاون سیاسی استانداری مازندران یک‌شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: تمام صورتجلسه‌ها، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمیته اسکان و دبیرخانه ستاد شهرستان‌ها به دبیرخانه استان ارسال شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه شهر ما روزه‌دار است و کرامت ماه رمضان باید حفظ شود، تصریح کرد: غرب استان بیشترین حضور گردشگری و مسافر را دارد باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد و حرمت ماه رمضان حفظ شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این استان به عنوان مسیر و مقصد گردشگری معرفی شده نصب تابلوها در تاسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

ایزدی بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی با توجه به تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد.

وی ادامه داد: برپایی نوروزگاه‌ها و نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌‌‌های متناسب با این ماه در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر اینکه جلسات ستاد خدمات سفر در شهرستان‌هایی که برگزار نشده است، گفت: متاسفانه برخی شهرستان‌ها صورتجلسه خدمات سفر را ارسال نکردند.

ایزدی شروع ستاد را از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به جهت تعطیلات عید فطر اعلام کرد.

وی به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز اشاره کرد و افزود: اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی مجوز واحدهای پذیرایی و بین‌راهی را صادر کنند تا مشکلی برای این واحدها ایجاد نشود.

ایزدی به اجرای برنامه‌های ایام نوروز همچون برگزاری جشنواره‌های مختلف، نوروزخوانی و آیین‌های بومی و محلی در شهرهای استان و ارسال مستندات آن به دبیرخانه ستاد اشاره کرد.

وی در خصوص نرخ تاسیاست گردشگری، افزود: نرخ تاسیسات گردشگری هنوز برخی شهرستان‌ها بارگذاری نکردند تا آخر وقت امروز این امر انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به نصب تابلوهای در تاسیسات گردشگری که در مصوبات خدمات سفر لحاظ شده، اشاره کردو گفت: تمام اقدامات و برنامه‌های شهرستان‌ها مستندسازی و به دبیرخانه ستاد استان ارسال شود.

ایزدی ادامه داد: پاکسازی سواحل در شهرستان‌ها اجرایی و گزارش آن ارسال شود.

وی با اشاره به ۲۳ موزه فعال در استان،افزود: تمام موزه‌های استان از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب برای بازدید آماده هستند.

ایزدی از برنامه افطاردهی در موزه تاریخ ساری، مردم شناسی دو هزار تنکابن، پایگاه میراث ملی فرح آباد و موزه تاریخ شهر بابل خبر داد.

وی به بحث رعایت عفاف و حجاب در موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی تاکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به ۴ برنامه صنایع‌دستی چیدمان سفره هفت سین با المان‌های صنایع‌دستی و همکاری صدا و سیما، برگزاری مسابقه عکس با موضوع سفره افطاری، سحر و هفت سین، عیادت از صنعتگران و پیشکسوتان صنایع‌دستی بیماری در ایام نوروز و هدایت تور گردشگری به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز