خبرگزاری کار ایران

رکورد جوجه‌ریزی در مازندران شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۵۴

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ثبت ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان خبرداد و گفت‌: با ثبت این رقم، مرغداری های استان از این حیث در کشور رکورد زدند.

به گزارش ایلنا، بابک  مؤمنی گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم در بخش تولیدات دامی و صنعت طیور مازندران رویدادهای مهمی در استان مازندران رقم خورد که عبور از ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های مازندران ازجمله‌ی آن‌ها است.

مؤمنی افزود:‌ برای نخستین بار این تعداد میلیونی جوجه ریزی در استان رخ‌داده و در سامانه محاسبات جوجه ریزی کشور این رکورد برای مرغداری‌های مازندران ثبت‌شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۹۵ درصد مرغداری‌های مجاز استان در شرایط فعلی با ظرفیت کامل جوجه ریزی در حال فعالیت هستند که این شرایط نویدبخش ایام خوبی در ماه‌های پیش رو برای تأمین نیاز صنعت طیور کشور به شمار می‌رود.

مؤمنی افزود:‌ با شرایط جوجه ریزی مرغداری‌های مازندران پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده ازنظر تأمین گوشت مرغ در مازندران و کشور مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده‌های احتمالی در بازار با همراهی اتحادیه مرغداران و کشتارگاه‌های مازندران در قالب نظارت‌های اتاق اصناف و خرده‌فروشی‌های استان فضای امن و آرام برای تأمین مرغ شهروندان ایجاد خواهیم کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از موفقیت در تأمین مرغ موردنیاز شهروندان استان در شب یلدا خبر داد و گفت:‌ به طوریکه در آن ایام بیش از ۵۷۰ تُن مرغ در سطح فروشگاه‌های معتبر و عرضه‌کنندگان مواد پروتئینی باقیمت تنظیم بازار توزیع شد و کمبودی در این قلم کالای اساسی در استان مواجه نشدیم.

وی از تشدید نظارت‌های مستمر بازرسان در ایام منتهی به عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود:‌ شهروندان نیز می‌توانند موارد تخلف اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز