خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

تیم دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن به مدارس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۸۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مدارسی که بیش از 20 دانش‌آموز واکسن نزده داشته باشد گروه علوم پزشکی برای تزریق واکسن به این مدارس اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر فرهاد غلامی عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران به عبور پیک ششم کرونا اشاره کرد و شمار مبتلایان به کرونا در هفته سوم این پیک در بهمن‌ماه را 792 نفر به ازای اعلام کرد و گفت: در پایان هفته اسفندماه 702 مراجعه‌کننده داشتیم که 128 نفر بستری که 60 نفر در آی سی یو بودند.

وی افزود: هفته دوم فروردین‌ماه سال جاری به دلیل حجم مسافر و گردشگر به مازندران و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تراکم تعداد بیماران کرونایی به 294 نفر درازای 100 هزار نفر رسید که در هفته سوم 9.4 درصد رشد داشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسیناسیون صورت گرفته، به مهار بیماری کمک شده است و افراد بالای 18 سال 94 درصد جمعیت دوز اول، 84.2  درصد دوز دوم و دوز سوم را 59 درصد جمعیت استان تزریق کردند.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارسی که بیش از 20 دانش‌آموز واکسن نزده داشته باشد گروه علوم پزشکی برای تزریق واکسن به این مدارس اعزام می‌شود.

دکتر غلامی میزان واکسیناسیون زیر 12 سال را 29.5 درصد  و گروه سنی 5 تا 12 سال را از چالش‌ها عنوان کرد و گفت: بازگشایی مدارس، افزایش تراکم ریسک ابتلا را ارتقاء می‌دهد البته تمهیدات لازم برای جانمایی تهویه در مدارس و کمک آمورشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شد.

وی بر لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در مدارس استان تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ادارات لیست افرادی را که تاکنون اقدام به واکسیناسیون نکردند در سامانه بارگذاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز