خبرگزاری کار ایران

در هفت ماهه امسال؛

افزایش ۶ درصدی مرگ عابرین در حوادثرانندگی در مازندران / مردان؛ ۷۶درصد قربانیان عابرین حوادثرانندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۱۸

در هفت ماهه اول سال جاری ۱۷۸ نفر از عابرین در حوادثرانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت.

در هفت ماهه سالجاری تعداد ۵۲۰ نفر در حوادثرانندگی استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۷۸ نفر عابرین پیاده هستند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در این هفت ماهه کشته شدگان عابرین پیاده ۷۶ درصد مرد و ما بقی زن است و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان مازندران، گزارش حاضر، تحلیل و بررسی آمار حوادثرانندگی هفت ماهه سال‌جاری است که در بخش‌های تفکیک جنسیتی قربانیان، بیشترین محل وقوع تصادفات منجر به مرگ، شهرستان‌های دارای بیشترین آمار مرگ و میر حوادثرانندگی، بررسی وضعیت سنی قربانیان، مهم‌ترین علل مرگ در تصادف عابرین و… ارائه می‌شود.

مردان؛ ۷۶درصد قربانیان عابرین حوادثرانندگی هفت ماهه اول
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در هفت ماهه اول سال‌جاری ۱۷۸ نفر از عابرین در حوادثرانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد افزایش داشت. این بررسی نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات مرد و ۲۴ درصد زن هستند.
۶۱ درصد تلفات حوادثدر محورهای برون شهری
از کل حوادثرانندگی منجر به فوت در هفت ماهه امسال، ۶۱ درصد مربوط به جاده‌های برون شهری، ۳۹درصد در راه‌های درون شهری می‌باشد. همچنین بیشترین افزایش در این هفت ماه مربوط به شهریوربا ۳۵ نفر و کمترین ماه مربوط به مهرماه با ۲۱ نفر هستند.
بابل در صدر تلفات عابرین حوادثرانندگی
بر اساس این گزارش شهرستان بابل با ۲۸نفر، ساری با ۲۳ نفر و آمل با ۲۰نفر بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار با ۲ نفر و جویبار با ۴ نفر کمترین تعداد کشته‌های ناشی ازحوادثرانندگی را داشتند.
بیشترین فوتی‌های عابرین حوادثرانندگی ۶۱ سال به بالا هستند
از لحاظ سنی ۹ درصد افراد ۱۰ سال و کمتر، ۴درصد ۲۰-۱۱ سال، ۷درصد ۳۰-۲۱ سال، ۷ درصد ۴۰-۳۱ سال، ۱۵ درصد ۴۱-۵۰،۱۲ درصد ۵۱-۶۰و ۴۶ درصد کشته‌های تصادفات ۶۱سال به بالاست.
۶۰ درصد از متوفیات عابرین در برخورد با خودروی سواری
۶۰درصد از افراد متوفیان ناشی از برخورد وسیله نقلیه سواری با عابرین پیاده، ۱۶ درصد وانت بار، ۱۱ درصد کامیون، هفت درصد موتورسوار و شش درصد سایر موارد است.
شکستگی‌های متعدد علت اصلی مرگ در حوادثرانندگی عابرین
علت اصلی مرگ ۵۵ درصد از عابرین شکستگی‌های متعدد، ۴۰ درصد ضربه به سر، ۴ درصد خونریزی و یک مورد هم سایر موارد است.
۴۲ درصد از کشته شدگان عابرین بیسواد است
بر اساس آمار ثبت شده ۴۲ درصد از کشته شدگان بیسواد، ۲۷ درصد ابتدایی، راهنمایی و دیپلم هر کدام ۱۰ درصد، راهنمایی ۱۰ درصد، لیسانس و فوق دیپلم هر کدام دو درصد، فوق لیسانس و بالا‌تر یک درصد است.
بدون شک توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های هدفمند در راستای ارتقای ایمنی حمل و نقل سالمندان، ارتقای ایمنی عابران پیاده سالمند، بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سالمندان، ارتقای وضعیت ایمنی شبکه راه‌ها، ارتقای ایمنی دسترسی به شبکه راه‌ها و… در کاهش حوادثرانندگی و مرگ سرنشینان و عابران پیاده تأثیر خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز