خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

مجلس به نام حمایت از تولید؛ تامین اجتماعی را زمین گیر می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۷۵۸

حسن صادقی، معاون دبیرکل خانه کارگر ورئیس اتحادیه پیشکسوتان تولید؛ هشدار داد که برخی مصوبات مجلس؛ صندوق تامین اجتماعی را به ورشکستگی می کشاند.

 به گزارش خبرنگار   ایلنا، معاون دبیرکل خانه کارگر درهمایش کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران ازطرح اخیر مجلس شورای اسلامی درقالب حمایت ازکارخانه ها به شدت انتقاد کرد وگفت: این که مجلس به تامین اجتماعی حکم کند ازگرفتن مطالبات وحقوق ممتازه این سازمان ازکارفرمایان درقالب مواد ۴۹ و۵۰ قانون تامین اجتماعی، صرف نظر کند قابل قبول نیست ومن تاکید می کنم که به نام حمایت ازکار وتولید؛ تامین اجتماعی را به نابودی و ورشکستگی خواهند کشاند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: کارگران وپیشکسوتان دربرابر هرگونه اقدامی برای تضعیف تامین اجتماعی ومنابع مالی این سازمان سکوت نخواهند کرد.

او گفت؛ ۱۸۱ نماینده محترم به خیال خودشان طرح حمایت ازتولید را امضاء کرده اند؛ واقعیت این است که این بزرگواران حکم حضور کارگران وبازنشستگان درکف خیابان ها وشکل گیری اعتراضات اقشار مولد جامعه را صادر نموده اند!

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت؛ با اقدامات نسنجیده اتان منابع تامین اجتماعی را تضعیف می کنید؛ دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را درسال جاری پرداخت نمی کند وبودجه ثابت ومتغیر این سازمان پس از۶۷ سال دربودجه ۱۴۰۱ دیده نمی شود؛ مفهوم این ها چیست؟!

صادقی گفت؛ مدیری مسلط برتامین اجتماعی را حذف وفردی را منصوب می کنند که براوضاع مسلط نیست! شورای عالی تامین اجتماعی را منحل وهیات امناء شکل می گیرد وشرایطی ایجاد می شود که احدالناسی پاسخگوی جامعه بزرگ کارگران وبازنشستگان نیست! خب با این توصیفات؛ تکلیف این جامعه چیست؟!

ایا فکر می کنند با بگیر وببندها کاری پیش می رود وایا می توانند جریان اعتراضات را متوقف کنند؟ با صراحت عرض می کنم خیر!!

حسن صادقی؛ تامین اجتماعی را موتور محرک اقتصاد کشور وحامی بزرگ کارگران وبازنشستگان عنوان کرد وگقت: هرجریانی بخواهد این سازمان را به ضعف بکشاند با لشکر بزرگ دهها میلیونی کارگران وبیمه شدگان؛ بازنشستگان وخانواده های شریف انان مواجه خواهد شد.

این پیشکسوت وفعال جامعه کارگری به تاکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب مبنی برحمایت ملی ازاقتصاد مولد

گفت؛ اقتصاد مولد اشتغال واقعی می آورد؛ منابع مالی تامین اجتماعی را تقویت وموجب افزایش ثروت ملی وتوسعه خواهد شد؛ نگرانی ما این است که ۶۷ درصد اقتصاد کشور غیر مولد شده است؛ نگرانی امان این است که درآمد یک پیک موتوری ماهانه ۱۵ میلیون است وحقوق یک کارگر ۳.۵ تا ۵ میلیون است؛ این اقتصاد؛ کارگر کش است! این اقتصاد سرمایه دار پروراست!

صادقی به تمامی تشکل های کارگری و بازنشستگی توصیه کرد که اولا انسجام داشته وازتکروی وافراط وتفریط پرهیز کنند؛ با برنامه وهدفمند حرکت کنند وتکروی درکارشان نباشد: با مجلس ودولت درهرسطحی تعامل ومذاکره کنند وبرای دفاع از حقوق کارگران لحظه ای درنگ وسستی نکنند!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز