خبرگزاری کار ایران

در دومین روز از گردهمایی بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران مطرح شد؛

خدمات دهی ضعیف درمانی برای بازنشستگان در غرب مازندران/مسئولین به تعهدات و شعارهای خود عمل کنند/ساختار غلط سازمان تامین اجتماعی عامل مشکلات امروز بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۸۹

صبح امروز دومین روز از دهمین نشست سالانه کانون های بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر استان مازندران در جزیره قشم با حضور روسای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمودی عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان شهرستان گلوگاه صبح امروز در دومین روز از  دهمین نشست سالانه کانون های بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی سراسر استان مازندران در جزیره قشم یکی از دغدغه های بازنشستگان شهرستان گلوگاه  را مشکلات عدیده دکل بندان اشاره کرد و گفت:بیش از 240 دکل بند در شهرستان گلوگاه بدون هیچ آینده بیمه ای و خدماتی در سخت ترین شرایط ممکن مشغول کار هستند.

در این نشست که حسن صادقی،قائم مقام خانه کارگر کشور و علی اصغر محمودی،مدیرعامل بیمه تامین اجتماعی مازندران حضور داشتند،عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان گلوگاه مشکلات معیشتی و درمانی را 2 مشکل اصلی کارگران بازنشسته عنوان کرد و افزود:حق کارگران که سال ها برای این نظام و انقلاب تلاش کرده و عرق ریخته اند،امروز شرمنده خانواده خود باشند.

در ادامه سلیمی،عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان رامسر با انتقاد از خدمات دهی ضعیف بهداشت و درمان برای کارگران و بازنشستگان این شهرستان،گفت:شهرستان های شمالی هر ساله میزبان ده ها میلیون مسافر از سراسر کشور هستند و خدمات ملی ارائه می دهند اما دارای اعتبارات استانی نیست!

وی با بیان اینکه خدمات درمانی در شان کارگران و بازنشستگان نیست،افزود:یکی از مشکلات اساسی بازنشستگان نبود پزشک متخصص در این شهرستان است و همین امر موجب شده بازنشستگان برای درمان به شهرستان ها و حتی استان های مجاور مراجعه کنند و به این ترتیب هزینه های درمان این عزیزان با تمام مشکلات معیشتی چندین برابر شود.

شمس رئیس کانون بازنشستگان شهرستان تنکابن نیز در این نشست با انتقاد از تصمیمات غیر کارشناسی و فرار از خدمات به بیمه شدگان،گفت:کانون های بازنشسته شهرستان ها بخاطر تصمیمات و عملکرد ضعیف خود در خط مقدم انتقادات قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه شهرستان تنکابن  دارای یکی از بیشترین تعداد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان مازندران می باشد،افزود:این در حالی است که وضعیت خدمات دهی در این شهرستان اسفبار است.

شمس با اشاره به اینکه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند،اظهار کرد:درمانگاه  تنکابن علی رغم امکانات فیزیکی تقریبا ایده آل،فاقد پزشکان متخصص است و علی رغم بارها درخواست و نامه نگاری هیچ اتفاقی در  این خصوص صورت نگرفته است.

در ادامه قلی پور به نمایندگی از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بهشهر نیز در این نشست کشاورز و کارگر را 2 قشر موثر و زحمتکش جامعه دانست و گفت:این اقشار عزیز در عین تاثیرگزاری خود بسیار مظلوم واقع شده است .

او با بیان اینکه کارگران و بازنشستگان از وعده های پوچ مسئولین اجرایی در کشور خسته شده اند،عنوان کرد: امیدواریم هرچه زودتر این بی اعتمادی و نا امیدی در این قشر شریف نسبت به مسئولین با تصمیمات موثر و البته اجرایی شدن تعهدات و شعارها توسط مسئولین ذیربط باز گردد.

حسینی عضو هیات رئیسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان نکا نیز یکی از دغدغه های قشر بازنشسته را مشکلات معیشتی عنوان کرد و گفت:امروز کارگران بازنشسته صورت خود را با سیلی سرخ نگه می دارند.

او ادامه داد:مسئولین صدای مظلومیت کارگران بازنشسته را بشنوند.

طالبی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان رستم کلا در این جلسه نبود درمانگاه در شهرستان رستمکلا را یکی از مشکلات اصلی در حوزه مدیریتی خودست.

عنوان کرد و گفت:متاسفانه علی رغم چندین بار نامه نگاری و پیگیری تا این لحظه هیچ اتفاق مثبتی در این خصوص اتقاق نیافتاده است.

وی ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی با حضور مسئولین استانی و کشوری گفت:برگزاری چنین نشست هایی و نقد و بررسی معضلات و مشکلات کارگران بازنشسته قطعا موثر و مفید خوتهد بود.

طالبی با بیان اینکه استان مازندران جز استان های مطالبه گر در کشور است،گفت:مسئولین برگزاری این نشست ها خروجی جلسات و پیگیری های مشکلات و معضلات عنوان شده در این نشست را به سمع و نظر کارگران بازنشسته برساند.

موسی داداشی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ساری مشکل اصلی و اساسی امروز بازنشستگان ساختار و سیاست های غلط سازمان تامین اجتماعی کشور دانست و گفت:دولت ها بعد از پیروزی انقلاب مانند یک گاو شیرده از سازمان تامین اجتماعی به نفغ خودشان شیر دوشیدند!

او با انتقاد از متخصص نبودن اکثر مدیران عامل گذشته در سازمان تامین اجتماعی کشور،گفت:سازمان تامین اجتماعی یک ارگان کاملا تخصصی است اما متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که اکثر مدیران ارشد این سازمان از بدنه این سازمان نیستند و اطلاعات زیادی از سازمان و مشکلات آن ندارند!

داداشی گفت:از نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا با نظارت بر اجرای طرح  صحیح 3 جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی مشکلات را به حداقل برسانند.

پورمرادی نیز به نمایندگی از کانون بازنشستگان شهرستان چالوس گفت:متاسفانه گوش شنوایی برای دردهای جامعه کارگری و بازنشستگی وجود ندارد.

وی یکی از مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان چالوس را خدمات دندان پزشکی برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد و گفت:سازمان تامین اجتماعی با پول ما کارگران شکل گرفته است اما خدماتدهی به صاحبان این سازمان بسیار بی کیفیت است.

قاسم زاده نیز به نمایندگی از بازنشستگان تامین اجتماعی از کاغذ بازی ها در ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران انتقاد کرد و گفت: با این کاغذ بازی های اداری کار برای بازنشستگان،مخصوصا بازنشستگان بالای 77 سال با ضمانت نامه های سفت و سخت برای دریافت حداقل تسهیلات سخت شده است.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی را درخواست زیرمیزی توسط برخی پزشکان متخصص برای انجام جراحی بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد و گفت:مگر بازنشستگان چقدر دریافتی دارند که برای یک جراحی با تمام مشکلات معیشتی،دغدغه مبلغی مضاعف با عنوان زیر میزی هم پرداخت کند؟

نائیج رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان نور نیز در این نشست گفت:طرح همسان سازی کارگران بازنشسته بدرستی اجرا نشده است و انتظار می رود مجلس انقلابی و دولت مردمی که با شعار حمایت از مظلومان رای اخذ کردند به فریاد کارگران و بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی برسند.

نعمت پور از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان محمودآباد با انتقاد از خدماتدهی ضعیف بهداشتی و درمانی سازمان تامین اجتماعی در غرب استان،گفت:خدمات درمانی در غرب استان در شان و منزلت کارگران بازنشسته نیست.

برابری عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان آمل نیز با انتقاد از عدم حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور در این گردهمایی گفت:انتظار میرفت با توجه به اهمیت این جلسه و شنیدن دغدغه ها و مشکلات روز جامعه بازنشستگی استان،امروز شاهد حضور این عزیزان بودیم.

او با اشاره به اهمیت تصویب مصوباتی در راستای بهبود شرایط موجود کعیشتی و درمانی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر در کشور،گفت:از نمایندگان مجلس نیز انتظار می رود نظارت بیشتری بر عملکرد دولت مردان در خصوص عملیاتی کردن مصوبات مربوط به خدمات به بازنشستگان باشیم.

میرقربانی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان بابلسر نیز در این نشست راه حل برون رفت از مشکلات و معضلات جامعه کارگری و بازنشستگی را اتحاد و انسجام در بین این قشر برای احقاق حقوق بحق این قشر مظلوم عنوان کرد و گفت:یقینا با اتحاد و انسجام می توان وضعیت معیشتی و درمانی بازنشستگان تامین را تا حد زیادی از مسئولین ذیربط مطالبه کرد.

علیجان زاده نیز به نمایندگی از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان قائمشهر با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص عدم اطلاع رسانی مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی کشور،گفت:مظلومیت کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،فغانی و عابدین نژاد از شهرستان سوادکوه،کیانی از جویبار و علیجانی از بابل نیز از دیگر سخنرانان این همایش بودند که دغدغه های بازنشستگان حوزه مدیریتی خود را به سمع و نظر مسئولین حاضر در جلسه رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز