خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت نابسامان معوقات نجات غریق های استان؛

هیأت نجات غریق مازندران پی‌گیر معوقات ناجیان غریق باشد/ کریمیان: مسئولیت عدم پرداخت معوقات نجات غریق ها با وزارت کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۲۵

رئیس هیأت نجات غریق مازندران در‌باره پرداخت معوقات خلیل رمضان مقدم ، پیشکسوت نجات غریق در تنکابن، گفت: معوقات شامل خانواده این مرحوم با توجه به دو ماه کارکرد نمی‌شود و پولی به حساب خانواده او واریز نمی شود.

به گزارش ایلنا،چند روز گزارشی درباره عدم پرداخت حقوق و معوقات خلیل رمضان مقدم پیشکسوت نجات غریق تنکابنی که در حین مأموریت و نجات جان چند مسافر در حال غرق شدن جان خود را از دست داده بود،به خانواده‌اش  در ایلنا منتشر شد، با توجه به اینکه ناجی غریق جزء مشاغل سخت و پرخطر است  و هنوز  راهکاری برای امنیت شغلی و معیشتی این قشر از افراد جامعه از سوی مسئولان اندیشیده نشده است سراغ نقی کریمیان رئیس هیأت نجات و غریق استان رفتیم تا درا ین باره گفت وگو کنیم.

 نقی کریمیان در گفت و گو با ایلنا،با اشاره به اتفاقی که در حین ماموریت برای او افتاد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ناجیان در حین ماموریت بیمه هستند مشخصات مرحوم به وکیل ارائه و اقدامات قانونی در حال انجام است.

رئیس هیأت نجات غریق مازندران در باره کل حقوق ناجیان غریق، گفت: رئیس کمیته مغروقین مدیرکل ورزش و جوانان است و حقوق معوقه ناجیان را وزارت کشور پرداخت می کند که اکنون ۲ سال استانداری خود پس از ارسال لیست از هیئت پرداخت می کند.

کریمیان ادامه داد: ناجیان غریق بدلیل عدم اطلاعات، نجات غریق استان را محکوم می کنند.

 ناجیان غریق هیچ امکاناتی در سواحل ندارند

وی درباره امکانات نجات غریق، افزود: هیچ امکاناتی نداریم با توجه به  جمعیت بیش از ۳ میلیون و سفر بیش از ۲۵ میلیون گردشگر به استان باید امکانات کامل داشته باشیم.

رئیس هیأت نجات غریق مازندران با تاکید بر اینکه هر سال  درخواست های خود  را به وزارت کشور، استانداری، فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان ارسال می کنیم، گفت: وزارت کشور باید تجهیزات و بودجه در اختیار بگذارد تا در سواحل مستقر کنیم.

کریمیان با اعلام اینکه کسی که متولی است  باید امکانات در اختیار بگذارد بنده متولی نیستم، افزود: وظیفه دارم مشکلات را از جمله تعداد امکانات، کمبود و دیرکرد حقوق ناجیان غریق را به مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان ارائه بدهم.

راه اندازی ساحل هوشمند در مازندران

وی ادامه داد: باید امکاناتی همچون جت اسکی، قایق تندرو نجات، بویو، البسه و همچنین حقوق به موقع ناجیان غریق پرداخت شود.

کریمیان با بیان اینکه درسال جدید احتمال حدود ۹۹درصد راه اندازی ساحل هوشمند در دستورکار داریم، گفت: با راه اندازی ساحل هوشمند حضور و غیاب ناجیان غریق از طریق سیستم صورت می گیرد.

 ثبت ۵ هزار ناجی غریق در مازندران

رئیس هیأت نجات غریق مازندران در خصوص آمار نجات غریق در استان، خاطرنشان کرد: در استان ۵ هزار ناجی غریق در سیستم ثبت شده که در تابستان ۲ هزار نجات غریق در ساحل مستقر می شوند که از این تعداد هزار نفر زیر پوشش استانداری و مابقی زیر نظر سازمان ها، نهادها، بخش های خصوصی و قایقرانان هستند.

کریمیان در پاسخ به سئوال ساماندهی ناجیان غریق با توجه به ۴ ماه اول سال در سواحل، گفت: پیشنهاد کردیم ناجیان غریق همانند صیادان پره که ۶ ماه از سال را بیمه بودند و با تدبیر دولت ۶ ماه دوم هم بیمه شدند  با پیگیری بنده حدود ۳ سال آنها هم بیمه روستایی و عشایری شدند.

لابی گری سیاسی در انتخابات هیأت های ورزش مازندران 

همچنین سلمان هاشمی یکی دیگر از چند صد نجات غریق استان مازندران،با انتقاد از مدیریت هیأت نجات غریق مازندران،گفت: هیئت نجات غریق استان باید به عنوان متولی ناجیان غریق پیگیر حقوق، معوقات و بیمه آنها شوند.

او اظهار داشت: متاسفانه هیأت نجات غریق استان تاکنون اقدامی نکرد و با پیگیری های صورت گرفته از شهرستان های نشتارود و تنکابن داشتم خانواده مرحوم خلیل رمضان مقدم هنوز معوقات دو ماه را دریافت نکردند.

وی ادامه داد: متاسفانه این چنین داستان ها برای خیلی از ناجیان غریق در شهرستان ها اتفاق می‌افتد.

این ناجی غریق ساروی در خصوص عملکرد رئیس هیأت نجات غریق مازندران، گفت: با توجه با اینکه ۷ سال نقی کریمیان به عنوان رئیس هیأت نجات غریق استان هستند متاسفانه هیچگونه امکاناتی با این هیأت اضافه نشد.

وی با اعلام اینکه متاسفانه امکاناتی همچون جت اسکی، قایق های تندرو نجات، بویو، البسه ناجیان غریق در استان نداریم، افزود: حقوق های خود را با تاخیر می گیرند و حقوق تابستان یکسری از ناجیان غریق واریز نشد.

این ناجی غریق نجات با اعلام اینکه نجات غریق و شنا دو ورزش مظلوم هستند، خاطرنشان کرد: حقوق ناجیان با توجه به قانون اشل فدراسیون باید طبق آن واریز شود.

هاشمی بیان کرد:  با وعده و وعید به ناجیان غریق برای ۲۰ روز تعطیلات نوروز فراخوان دعوت منتشر می کنند.

این ناجی غریق با توجه به اینکه ناجیان غریق جز مشاغل سخت هستند اما هیچگونه امکانات و برنامه ای برای آنها در دستورکار قرار دارند، افزود: متاسفانه تنها نیروهایی هستند که دل‌سوخته و آفتاب سوخته هستند.

وی در مورد تغییر رئیس هیأت نجات غریق مازندران  با توجه به عملکرد ضعیف وی، اضهارداشت: متاسفانه لابی گری سیاسی در انتخابات هیأت های ورزشی استان وجود دارد دریغ از شایسته سالاری.

هاشمی با طرح سئوال آیا  نجات غریق استان در شهرستان ها امکانات مورد نیاز اضافه کرد؟ افزود: با توجه با اینکه سرعت عمل در دریا حرف اول را می‌زند نیاز به جت اسکی است که متاسفانه در استان شخصی است.

وی بیان کرد:  کل غریق هایی که در استان داشتیم توسط قایق رانان و جت اسکی سواران شخصی نجات یافتند چرا چون فاصله غریق تا  ساحل ۲۰۰ متر تا غریق نجات بدون امکانات خودش را برساند، آن اتفاقی که نباید بییفتد صورت می گیرد.

هاشمی با طرح سئوالاتی چون با توجه به دریا و سواحل در استان چند نفر نجات غریق و شناگر در تیم ملی داریم؟ چرا باید ناجیان غریق در استان البرز و گلستان شرکت کنند؟ افزود: متاسفانه هیچ حمایتی از مربیان، قهرمانان ورزشی در استان نمی شود و آنها با هزینه شخصی خود فعالیت می کنند.

وی در خصوص بیمه ناجیان غریق، اظهارداشت: ناجیان غریق باید  زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی باشند نه بیمه روستایی و عشایری.

 طی چندین بار تماس و پیگیری با رنگرز،مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان مازندران موفق به مصاحبه نشدیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز