خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران؛

حدود ۳۲۰ زن در مازندران پست‌ مدیریتی دولتی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۲۴

قاسمی طوسی بابیان اینکه در حال حاضر ۳۵ مدیر میانی و ۲8۴ مدیر پایه در حوزه زنان در استان داریم، افزود: ۱۵۰ گزینه برای تصدی سمت‌های مدیریتی در استان تقدیم استاندار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سمیه قاسمی طوسی امروز در نشست خبری ویژه روز زن و مادر مصادف با سالروز ولادت بانوی آب وآئینه حضرت زهرا (س) با اشاره به عملکرد حوزه امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، گفت: عملکردی شاخص ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی بحث سند ارتقای زنان بوده است.

وی بابیان اینکه هر شش ماه برنامه‌های حوزه‌های مختلف در این سامانه وارد می‌شود و معاونت زنان ریاست جمهوری فعالیت‌ها را رصد می‌کند، گفت: لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، یادواره شهدای دانش‌آموز در حوزه ایثارگری و شهیده اجرایی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بابیان اینکه حوزه بانوان در برنامه‌های بازدید استاندار نیز دیده‌شده است، افزود: وام‌های قرض‌الحسنه و رایزنی با بانک‌های عامل برای تسریع پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار و پرداخت تسهیلات روستایی به این قشر نیز موردتوجه بوده است.

قاسمی طوسی به اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه زنان اشاره و بیان کرد: حمایت از بانوان کارآفرین نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه زنان کارآفرین و بازرگان باید مطالبه گری در حوزه حقوق خود داشته باشند و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز پیگیر تسریع خواسته‌های این قشر است، گفت: تفاهم‌نامه کاهش اصلاح الگوی مصرف و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تفاهم‌نامه ارسال مرسولات تولیدات مشاغل خانگی نیز با همکاری این اداره کل به امضا رسیده است.

قاسمی طوسی بابیان اینکه آموزش ترافیک قشر قابل‌توجهی از بانوان و آموزش سمن‌های فعال حوزه زنان و خانواده نیز موردتوجه بوده است، یادآور شد: آئین نکوداشت ۲۵ مادر در سال گذشته انجام‌شده است.

وی از برگزاری همایش نکوداشت مادران نمونه استان در سال جاری خبر داد و افزود: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان نیز در دهه فجر برپا می‌شود. این نمایشگاه در تمامی شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری‌ها برپا خواهد شد.

قاسمی طوسی به برگزاری نشست های نخبگان و بانوان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان نیز موردتوجه بوده است.

وی بابیان اینکه تلاش داریم قاضی ویژه اطفال به پرونده‌های متناسب با کودکان رسیدگی نمایند، خاطرنشان شد: در حوزه سلامت بانوان بحث کم‌تحرکی، فشارخون بالا، عمومیت یافتن ورزش برای همه بانوان و... را پیگیر هستیم.

قاسمی طوسی بابیان اینکه مناسب‌سازی فضای پارک‌ها در شهرها ویژه بانوان مورد انتظار است، گفت: از فضاهای موجود حداقل یک پارک برای حضور بانوان مناسب‌سازی شود.۲۲ سالن ورزشی بانوان در استان داریم اما متأسفانه به خود بانوان اختصاص پیدا نمی‌کند و بخشی از زمان‌ها در اختیار بانوان قرار داده می‌شود که زیبنده نیست.

وی بابیان اینکه در تمامی دولت‌ها بانوان کارمند باید ارتقای مدیریتی خود را شاهد باشند، افزود: استاندار مازندران باورمندانِ به ارتقای حوزه بانوان می‌اندیشند.

قاسمی طوسی بابیان اینکه نسبت به سال ۹۴ با ۲۰ درصد افزایش انتساب مدیران زن در استان روبه‌رو بودیم، گفت: کارایی و تخصص، سابقه کاری و ایثارگری در انتخاب مدیران موردتوجه است.

وی از افتتاح نمایشگاه توانمندهای بانوان در قائم‌شهر با عنوان مازرونی سره خبر داد و افزود:‌این نمایشگاه ۱۲ بهمن گشایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه ۱۵۰ گزینه برای تصدی سمت‌های مدیریتی در استان تقدیم استاندار شده است، افزود: در حال حاضر ۳۵ مدیر میانی و ۲۷۴ مدیر پایه در حوزه زنان در استان داریم.

قاسمی طوسی بابیان اینکه جمعیت مازندران با سرعت رویه پیری است، گفت: اقبال کم جوانان به ازدواج و پیر شدن جمعیت بخشی به مشکلات اقتصادی و بخشی به فرهنگ برمی‌گردد.

وی بابیان اینکه تلاش داریم بانوان کارآفرین و توانمند را به صداوسیما و اصحاب رسانه و خبر معرفی کنیم، اذعان کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات بانوان در شهرستان‌ها نیز می‌تواند در ایجاد درآمد پایدار برای بانوان و همچنین معرفی توانمندی‌های استان به گردشگران مؤثر باشد.

قاسمی طوسی به فعالیت دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اشاره کرد و گفت: خواهرخواندگی‌های متعددی در استان با سایر کشورهای همسایه دریای خزر منعقدشده است و انتظار می‌رود که زمینه برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان در این کشورها فراهم شود.

وی برنامه‌های روز زن با عطرافشانی گلزار شهدای هِوِلا آغاز می‌شود، افزود: روز شنبه هفته آینده در سالن اکسین آمل همایش تجلیل از بانوان به همراه جشن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س) را خواهیم داشت.

قاسمی طوسی از جشن ولادت حضرت زهرا (س) با حضور نماینده ولی‌فقیه در مازندران با همراهی سپاه کربلا در سالن سینما سپهر ساری روز شنبه هفته آینده خبر داد و ادامه داد: نشست با بانوان شاغل ادارات شیلات و تجلیل از بانوان آبزی پرور را در بابل داریم.

وی بابیان اینکه از بانوان نمونه استان با حضور استاندار مازندران روز سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه تجلیل به عمل خواهد آمد، یادآور شد: جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان را در ساری خواهیم داشت.

قاسمی از برگزاری جشنواره اسوه خبر داد و گفت: امسال حدود 200 برنامه ویژه روز زن در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز