خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛

عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۶۱۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،گفت: عملیاتی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی و مشخص شدن سهم فرهنگی دستگاه‌های عضو این شوراست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس زارع صبح امروز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت:  در سال 1372  شورای فرهنگ عمومی کشور باهدف توجه بیشتر به مسائل فرهنگی استان‌های کشور و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح استان‌ها با 15 سرفصل تشکیل شد.

وی افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی، دین و فرهنگ ایثار شهادت، محیط‌زیست و فضای مجازی از مهم‌ترین سرفصل‌های شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌شود که در مازندران نیز به جد پیگیر آن هستیم.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: استان مازندران علاوه بر این 15 سرفصل به حوزه‌های فضای مجازی،گردشگری تعالی و عفاف و حجاب ویژه پرداخت شد و کارگروه رصد نیز در همین زمینه تشکیل‌شده است.

وی افزود: استان مازندران سال گذشته در کشور در ردیف استان‌های نخست فعال در حوزه این شورا منتخب معرفی شد کسب رتبه نخست مازندران را نشانه همدلی دستگاه‌های استانی و مشارکت اعضای شورا دانست.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه فضای مجازی، گردشگری و عفاف و حجاب ازجمله فعالیت‌های مؤثر این شورا در استان بوده است، همایش علامه طبرسی ۲۷بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر برگزار می‌شود.

 وی از برگزاری همایش ملی آیت‌الله «محمد کوهستانی» (ره)  خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۳۹مقاله به دبیرخانه این همایش رسید.

 زارع از برگزاری پیش کنگره آیت‌الله کوهستانی در مشهد روز ۱۴بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: مستند زندگی این عالم فقیه در دست تدوین است.

وی افزود: چند عنوان کتاب در این حوزه آماده‌شده و در حال تدوین است، یکی از هنرمندان ما در بهشهر جملاتی از آیت‌الله کوهستانی را در قالب خط نستعلیق آماده کرد که در قالب کتابچه نفیسی آماده خواهد شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری کنگره غدیر نیز اشاره و بیان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیاز به ضمانت اجرا دارد.

 زارع بابیان اینکه در حوزه پسماند نیز شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند یاری‌رسان استانداری در حوزه مدیریت پسماند باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز