خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

رویکرد معلمان در تدریس باید بر پایه پژوهش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۷

برنامه درس پژوهی معلمان دوره ابتدایی را در این پایه تحصیلی مهم است. / تولیدی شدن هنرستان‌ ها همراه با تحقق شعار حماسه اقتصادی است.

هدف دولت کیفی بخشی برنامه ‌های آموزشی و پرورشی است.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدعلی امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این دستگاه اجرایی از ابتدای فصل تحصیل تاکنون، اظهار داشت: تلاش ما اجرای سیاست‌های راهبردی دولت یازدهم در مازندران است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که وزیر آموزش و پرورش بر کیفی بخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی تاکید دارد، افزود: بعد از ساماندهی نیروی انسانی، تنظیم فضا و برنامه‌های آموزشی، شروع کلاس‌های درس بر اساس سیاست‌های وزارتخانه متبوع مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی مهم‌ترین برنامه محوری در حوزه ابتدایی را اجرای جشنواره جابربن‌ حیان دانست و گفت: این طرح به دنبال ابتکار و خلاقیت در دانش‌آموزان است.

امیری برنامه درس پژوهی معلمان دوره ابتدایی را در این پایه تحصیلی مهم دانست و ادامه داد: رویکرد معلمان در تدریس باید بر پایه پژوهش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در دوره تحصیلی متوسطه مهم‌ ترین موضوع تولیدی کردن هنرستان‌ ها است، بیان داشت: تولیدی شدن هنرستان‌ ها همراه با تحقق شعار حماسه اقتصادی است.

وی به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی در توزیع متوازن بین رشته ‌ها موثر است.

امیری به فعالیت ‌های پرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: حفظ قرآن، کیفیت بخشی نماز، آشنایی با مراجع تقلید، توجه به طرح اوقات فراغت با رویکرد هر دانش‌آموز یک مهارت و نیز مزارع تابستانی من از سری فعالیت‌ های دانش ‌آموزان در حوزه پرورشی است.

وی آموزش تربیت بدنی را طرحی ملی دانست و گفت: آموزش ژیمناستیک، شنا، طناب ‌زنی، تنیس روی میز، دو میدانی و بسکتبال از سری فعالیت ‌های ورزشی است که دانش ‌آموزان به ترتیب از دوم ابتدایی تا پایه هفتم در این حوزه مهارت کسب می‌ کنند.

امیری انجام طرح دادرس دانش ‌آموز را آماده کردن این قشر از جامعه برای روزهای سخت عنوان کرد و ادامه داد: این طرح مختص دانش‌آموزانی است که برای پایه اول متوسطه آماده می‌شوند.

وی توانمندسازی دختران در برابر آسیب‌های اجتماعی را از دیگر طرح‌های پرورشی آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برگزاری آموزش دوره کوتاه مدت ضمن خدمت معلمان را از برنامه‌های این حوزه اشاره کرد و افزود: برای آموزش ضمن خدمت از اساتید و معلمان ارشد مدارس استفاده می‌شود.

وی هوشمندسازی مدارس را به صورت مدرسه محور دانست و گفت: خیران در هوشمندسازی مدارس مشارکت کردند.

امیری توجه به نوسازی، پشتیبانی، تهیه امکانات و تجهیزات، رفع نیازهای به ویژه سوخت مدارس مناطق دور دست را از اولویت‌ فعالیت‌های آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز