خبرگزاری کار ایران

صبح چهارشنبه:

اولین اجلاسیه نماز مازندران در ساری برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۱۵۱

اولین اجلاسیه استانی نماز باهدف معرفی ایده‌های موفق و تجلیل از خادمان و مسئولان پرتلاش این فریضه الهی در ساری برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی چهارشنبه در اولین اجلاسیه سراسری نماز که در راستای معرفی ایده‌های موفق و تجلیل از خادمین و مسئولین پرتلاش در ترویج این فریضه الهی گام می‌نهند به میزبانی سپاه کربلا مازندران، از نماز به‌عنوان عَلَم و ستون دین یاد و گفت: خداوند متعال را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی این فریضه الهی در جامعه جاری است.

وی بابیان اینکه نماز می‌تواند جامعه اسلامی را از شر تهدیدات، توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم و همچنین از شر آسیب‌های اجتماعی نجات دهد،‌گفت: توجه به فرهنگ نماز و ترویج اقامه و جایگاه آن مهم‌ترین راهکار دست‌یابی به این مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلا با تأکید بر اینکه توجه به فرهنگ نماز و ترویج اقامه نماز یک رسالت مهم در سپاه کربلا است و در راستای این رسالت برنامه‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی متعددی را تدوین کرده است، افزود: برگزاری این همایش تخصصی با شعار «نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه» نیز ازجمله این برنامه‌ها است.

 وی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های سپاه کربلای مازندران در راستای ترویج و تقویت فرهنگ نماز ساخت مساجد، خانه عالم و حسینیه‌ها، تجهیز نمازخانه‌ها در نواحی، پادگان‌ها،‌ سایر نقاط مختلف و روستاها را می‌توان نام برد.

سرهنگ عسگر مجیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا نیز در این مراسم با تأکید بااینکه فریضه الهی نماز باید پرشکوه‌تر برگزار شود گفت: تمامی حسینیه‌های ما از سیستم سرمایشی و گرمایشی مطلوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به بیش از سه هزار متر فضای نمازخانه‌ای در پادگان‌های استان اظهار داشت: تجهیز و مرمت برخی مراکز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در ادامه بابیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی ترسیم‌شده است، گفت: سامانه‌ای به نام سجاده طراحی‌شده است و تمامی مستندها در آن ثبت می‌شود.

وی افزود: وقتی معرفت و شناخت داشته باشیم چیزی جز کرنش کردن برابر معبود نخواهیم داشت زیرا فطرت انسان خداجو است بنابراین عزم استانی و ملی برای ترویج فرهنگ و اقامه نماز نیاز است.

رئیس ستاد اقامه نماز مازندران گفت: اگر عزم خود را به اقامه نماز ببندیم دیگر شاهد رانت‌خواری‌ها، چپاول‌ها، دزدی‌ها، ره صدساله را یک‌شبه رفتن نخواهیم بود و تنها راه کاهش بحران‌های روحی، امیدواری در جامعه گذشتن از فیلتر نماز و دین است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز