خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با «تامارا لطفی» مربی برتر ایران مطرح شد:

مردم مازندران لایق بهترین‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۹۱۷

بانوی جوان و مربی باسابقه ورزش مازندران که سال‌هاست در رشته‌های مختلف ورزش‌های همگانی در باشگاه تخصصی سلامتی شهرستان ساری فعالیت دارد در اولین آئین تجلیل از مربیان برتر ایران توسط ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی تقدیر شد،می‌گوید: مردم مازندران لایق بهترین‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این بانوی جوان و متعهد از 16 سالگی ورزش را شروع و در سن 18 سالگی کارت مربی‌گری دریافت و در سال 1388 اولین باشگاه تخصصی بانوان را در مرکز مازندران تأسیس کرد.

«تامارا لطفی» که از مربیان باسابقه در رشته‌های مختلف ورزش‌های همگانی است در گفتگو با خبرنگار ایلنا بابیان اینکه ورزش سلامت جامعه را تضمین می‌کند، می‌گوید: ورزش برای تمام زنان جامعه مهم است زیرا زنان نقش اصلی و کلیدی در تربیت جامعه دارند.

او که در اکثریت شاخه‌های ورزش همگانی تخصص داشته با اخذ مدرک بین‌المللی مربی بدن‌ساز توانست در میان معدود مربیان کشور قد علم کند، عنوان می‌کند: با استفاده از تکنیک‌های علم روز دنیا می‌توان در جهت سلامت جسم و روح زنان جامعه موفق‌تر عمل کرد.

لطفی در ادامه موفقیت‌هایش می‌گوید: با تلاش و پشتکار توانستم در دوره‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی شرکت کرده و مهارت کسب کنم تا بتوانم در ارتقای سلامت بانوان هم استانی نقش مهمی داشته باشم.

به اعتقاد این مربی، ورزش تأثیرات بسیاری در سلامت زنان دارد که در صورت فعالیت بدنی ، می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت جسمانی آن‌ها کند؛ البته ورزش‌های همگانی که حدوداً از 80 شاخه رسمی با رشته‌های نوین همچون بادی پامپ، فانکشنال تشکیل‌شده نیز در افزایش سلامتی نقش مهمی دارد.

او که جزء اولین مربی‌های بادی پامپ در کشور و همچنین اولین کسی که این شاخه را وارد استان مازندران کرد و همچنان بعد گذشت سال‌ها تنها نماینده و تنها مربی این شاخه در این استان بوده که ریاست این کمیته نیز به عهده‌ی اوست، عدم تحرک را عامل مهم در ایجاد فرسودگی و آسیب‌های جدی می‌داند و به تأثیرات ورزش همگانی در کاهش این معضل اشاره و از روهام ابوطالبی رئیس ورزش‌های همگانی استان به‌عنوان مدیر و دلسوز مردم شهر و استان نام می‌برد و می‌گوید: برنامه‌های متنوعی از سوی این مسئول در جهت توسعه سلامت و نشاط اجتماعی در استان برگزارشده حتی در اپیدمی کرونا در توسعه فرهنگ ورزش همگانی و ورزش در خانه  اقدامات خوبی انجام داده است.

او که با تجارب و داشته‌های وسیع خود می‌تواند تکیه‌گاه مهمی برای ورزش بانوان استان باشد، ادامه می‌دهد: مردم مازندران لایق بهترین‌ها هستند؛ خوشحالم توانستم سهم خود را در ارتقای ورزش استان ایفا کنم.

لطفی با یادآوری اینکه به رشته «پیرامید» که سال‌ها فراموش‌شده بود، جانی دوباره دادم، می‎گوید: با مربی‌گری من مازندران توانست در برگزاری مسابقات کشوری و در انتخابی مقام نخست و مقام سومی را در کشور با میزبانی استادیوم آزادی در رقابت 12 تیم در کل کشور کسب کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز