خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد

لزوم ارائه مشوق‌های ویژه به کارآفرینان در مسیر تولید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۰۹

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مشوق های ویژه‌ای را برای کارآفرینان در نظر بگیرند و کارآفرینان نیز باید در این زمینه از ما مطالبه گری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست هم اندیشی و تجلیل از بانوان نمونه کارآفرین استان مازندران با حضور علی باقری سرپرست اداره کل، عبدی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل، اسلامی رییس اداره توسعه کارآفرینی، خانم مجیدی معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و تعدادی از بانوان نمونه کارآفرین در محل سالن جلسات ساختمان شهید نوری اداره کل برگزار شد.

علی باقری سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این نشست اظهار کرد: اشتغالزایی و کارآفرینی دو  مقوله مهم در کشور محسوب می شوند که دولت تلاش دارد به طور ویژه ای موارد را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان بسیار ارزشمند هستند و ما باید برای پیشرفت این افراد پشتیبانی و مانع زدایی کنیم، تصریح کرد: کمک به کارآفرینان قطعاً به بهبود تولید کمک خواهد کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: دولت بدنبال بهبود وضعیت اشتغال است و در این راستا به حضور و کمک کارآفرینان نیاز ویژه ای دارد.

باقری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های کافه کارآفرینی، تاسیس مراکز شتاب دهنده و فضای کاری مشترک، مراکز مشاوره کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان به دنبال ترویج فرهنگ کارآفرینی و افزایش کارآفرینان در استان هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فارغ التحصیلان و کسانی که دارای ایده‌های جدید هستند از طریق این مراکز حمایت و هدایت کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که مشوق های ویژه‌ای را برای کارآفرینان در نظر بگیرند و کارآفرینان نیز باید در این زمینه از ما مطالبه گری کنند.

باقری تصریح کرد: مطمئن باشید مجموعه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان برای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر پیشرفت کارآفرینان گام برمی‌دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: تولید باید متناسب با نیاز بازار کار باشد و کارآفرینان و تولید گران باید به این مهم توجه کنند.

رضا عبدی با اشاره به اینکه کارآفرینان می‌توانند با ایجاد شبکه های بزرگ در همه حوزه ها از قبیل تولید و بازار کار به یکدیگر کمک کنند و ظرفیت هم دیگر استفاده کنند، افزود: در حوزه بانوان کارآفرین استان دارای ظرفیت بزرگی است و این اداره کل نیز با کمک کانون کارآفرینان سعی دارد کمک شایانی به این افراد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل پشتیبان و مشاغل خرد و خانگی نیز می‌توانیم با اعطای تسهیلات به بانوان کمک کنیم، تصریح کرد: کارآفرینان بحث مسئولیت اجتماعی خود را نیز مورد توجه قرار دهد.

 مجیدی معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه به مشارکت اقتصادی بانوان در استان نیاز داریم، بیان کرد: نیاز به ایجاد اشتغال در کشور حس می شود و برای این کار باید فرهنگ کارآفرینی ترویج یابد.

وی با اعلام اینکه باید از بانوان گرانقدر که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند به طور ویژه ای قدردانی شود، گفت: کارآفرینان باید بحث مسئولیت اجتماعی را نیز در نظر بگیرند و کسب و کار خود را به شیوه تجاری-اجتماعی دنبال کنند.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: زنان کارآفرین با ایده های خلاقانه کسب و کار و شرکت های موفق در حال تغییر دنیا هستند.

اسلامی دیدگاه مثبت، غلبه بر موانع ، اعتماد به نفس بالا، حس کمک به دیگران، صداقت، توازن بین زندگی و کار ، هدفمندی، دقت، آموزش، نگاه بلند مدت را از ویژگی های زنان کارآفرین برشمرد.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران آمادگی دارد در راستای هدایت بانوان دارای ایده های نو و خلاق چه در حوزه نوجوانان و چه فارغ التحصیلان از طریق استفاده از ظرفیت های  کافه کارآفرینی، تاسیس مراکز شتاب دهنده و فضای کاری مشترک، مراکز مشاوره کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان گام بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز