خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

لزوم توجه به مهارتی شدن دانشگاه ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۰۷

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 4 میلیون جمعیت دانشجویی در کشور وجود دارد که می توان با برنامه ریزی خوب آنها را به نیروهای مولد تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامحسین حسینی نیا صبح امروز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم توجه به مهارت آموزی برای اشتغال جوانان تاکید کرد و گسترش فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه مهم دانست و گفت: باید فرهنگ مهارت آموزی را به معارف عمومی تبدیل کنیم.

وی افزود: در دوره ‌ای توجه خانواده ‌ها به آموزش‌ های نظری معطوف شد و این درحالی که علاوه بر دانش نیاز به پنجه ‌های کارآمد داریم و این مسئله نقش اساسی در سازندگی کشورهای پیشرفته و دیگر داشته‌ است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توجه به نیروهای ماهر و کارآمد سبب توسعه و پیشرفت می‌شود، گفت:  در حال حاضر خانواده ‌ها و جوانان به اهمیت مهارت پی بردند و 54 درصد از کنکوری‌ ها انتخاب رشته نکردند و این حاوی پیام‌ های مهمی است.

حسینی نیا شمار مراکز فنی و حرفه ‌ای را 640 مرکز با 13 هزار نیرو عنوان کرد و گفت: 12 هزار آموزشگاه آزاد در کشور فعال است.

وی افزود: بیش از 4 میلیون جمعیت دانشجویی در کشور وجود دارد که می توان  با برنامه ریزی خوب آنها را به نیروهای مولد تبدیل کرد که برای آنها برنامه های خوبی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  به آموزش ‌های مهارتی ترکیبی برای دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: برای فارغ التحصیلان نیز آموزش ‌های خوبی درنظر گرفته شده است تا این آموزش ‌ها را گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز