خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران:

بالغ‌بر 20 میلیارد تومان تسهیلات به بهبودیافتگان اعتیاد تخصیص داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۹۱۰

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سال گذشته بالغ‌بر 20 میلیارد تومان تسهیلات حوزه بهزیستی به 500 بهبود نفر از یافتگان اعتیاد برای اشتغال‌زایی تخصیص داده شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرزاد گوهردهی بعدازظهرسه شنبه در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر بابیان اینکه اعتیاد یک معضل جهانی است و باید چندوجهی به آن نگاه کرد، گفت: سازمان بهزیستی یکی از نهادهای فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در بخش درمان، پیشگیری و بازتوانی است.

وی افزود: سال گذشته بالغ‌بر 20 میلیارد تومان تسهیلات حوزه بهزیستی به 500 بهبود نفر از یافتگان اعتیاد برای اشتغال‌زایی تخصیص داده شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران اشتغال و بازگشت معتادان به جامعه را تنها راه برای درمان آن‌ها عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه‌های بهزیستی بر محور جامعه‌پذیری معتادان طرح‌ریزی و اجرا می‌شود و شیوه‌های جهانی نیز کارآمدی این روش را تائید می‌کند.

وی جلب مشارکت‌های اجتماع‌محور، اقدامات درمانی و آموزش را از عناوین برنامه‌های بهزیستی برشمرد و افزود: راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای باهدف اطلاع‌رسانی و تبلیغات از دیگر برنامه‌های این نهاد خدمت رسان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران بابیان اینکه در سطح استان با تبلیغات محیطی، فضای رسانه و مجازی برای کارزار رسانه‌ای اقدام شده است، گفت: تولید محتوا برای جامعه هدف ازجمله طرح‌ها و اقدامات بوده است.

گوهردهی آموزش برای جامعه هدف را از دیگر نیازمندی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برای ۲۰۰ هزار نفر از جامعه هدف در سال قبل، آموزش‌هایی طراحی‌شده است.

وی بابیان اینکه زنانه شدن و کاهش سن اعتیاد معضلات مهم امروز در حوزه مصرف مواد مخدر است که زنگ خطر را بیش‌ازپیش به صدا درآورده است، گفت: کمتر از 10 درصد معتادان مازندران را زنان تشکیل می‌دهند.

گوهردهی تربیت نیروهای متخصص و مربی را برای ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: سال قبل ۳۰۰ نفر دوره‌های مختلف آموزشی از مبتدی و پیشرفته را فراگرفتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با مداخلات در حوزه درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت خط تلفنی ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی، خط ۱۴۸۰ و خط ملی اعتیاد با شماره 09628 برای پاسخگویی درزمینه اعتیاد 24 ساعته در اختیار مردم قرار دارد.

وی به فعالیت‌های درمانی ویژه اعتیاد در استان اشاره کرد و گفت: ۶۰ مرکز درمان دولتی و غیردولتی اعتیاد در استان فعال است که بیش از هشت هزار نفر از افراد در این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با عنوان اینکه حدود هفت هزار و ۸۰۰ نفر از افراد در کمپ‌های اقامتی بهره گرفتند، گفت: به افراد در حوزه‌های مختلف درمانی خدمات ارائه می‌شود.

گوهردهی به فعالیت 8 هزار سفیر پیشگیری از اعتیاد با رده‌های سنی مختلف در استان مازندران اشاره کرد و افزود: 380 تیم مردمی جمعیت حدود 600 هزار نفر را تحت آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار می‌دهند.

وی بابیان اینکه هدف اصلی بهزیستی پیش‌گیری از اعتیاد است، افزود: متأسفانه صنعتی شدن و تنوع در اعتیاد پیشگیری را بسیار پیچیده کرده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه و استفاده نوجوانان از مواد مخدر، گفت: بهزیستی به‌شدت به شرکای اجتماعی خود همچون رسانه‌ها و خانواده‌ها نیازمند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز