خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران خبر داد:

مشارکت 33 درصدی مازندرانی‌ها در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۶۳۴

رئیس ستاد انتخابات مازندران بابیان اینکه از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون حدود 900 هزار نفر معادل 33 درصد از جمعیت دو میلیون 474 هزار نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ساعات پایانی مشارکت در انتخابات افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین حسن نژاد امروز جمعه در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات استانداری مازندران بابیان اینکه از ساعات اولیه صبح امروز تاکنون حدود 900 هزار نفر معادل 33 درصد از جمعیت دو میلیون 400 نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ساعات پایانی مشارکت در انتخابات افزوده شود.

وی تعداد نامزدهای اصلی و علی‌البدل انتخابات شورای شهر و روستا را 12 هزار نفر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 14 هزار و 400 نفر در استان نیز در حال رقابت هستند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران در ارتباط با تخلفات انتخاباتی در تعدادی از شعب اخذ رأی ساری، گفت: گزارش تخلفات را پیگیری کردیم، مقدار در ارتباط با وقوع برخی تخلفات با دقتی که مدنظر است به آن توجه نمی‌شود ولی به دلیل عدم تسلط افراد به قوانین تصور اقدام خلاف قانون رادارند درصورتی‌که ممکن است مصادق قانون نباشد.

حسن نژاد ادامه داد: در ارتباط با خرید رأی، اگر خرید رأی مسجل باشد، به تعداد آراء خریداری‌شده باطل می‌شود، گفت: لازمه‌ اجرای این برنامه رسیدن به مستندات تخلف رأی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بابیان اینکه موضوع مربوط به هر تخلف به‌صورت صریح گفته شود و درباره آن باید اطلاعات ارائه دهیم، افزود: اطلاعاتی در مورد تعداد دستگیری‌ها ندارم، دستگاه‌های انتظامی و قضایی ممکن است افرادی تحت مراقبت گرفته باشند؛ اما دستگیری تحت عنوان خریدوفروش آرا نداریم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رأی در مازندران در حال برگزاری است و حدود ۵۷ هزار نفر هم به‌عنوان عوامل اجرایی و نظارتی کار اخذ رأی از مردم را در این شعب بر عهده‌دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز