خبرگزاری کار ایران

در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مطرح شد؛

کارآفرینان سرداران حوزه اقتصادی هستند/فعالیت ۱۶ مرکز مشاوره کار آفرینی در مازندران/کارآفرینان داخلی نیازهای مصرف کنندگان را اغنا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۷۴

سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران امروز با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کامران اصغری امروز شنبه در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر با اشاره به اینکه متولی برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر از سال ۱۳۸۵ به این اداره کل واگذار شد،گفت: تاکنون ۱۳ جشنواره برگزار شد که سه هزار کارآفرین برتر به این جشنواره راه پیدا کردند و از این تعداد ۱۴۰ کارآفرین ملی در بخش های اقتصادی ، خدمات و صنعت بوده اند.

وی ، توسعه کارآفرینی ،معرفی الگوهای کارآفرین برتر کشور، تزریق امید به جوانان و فارع اتحصیلان دانشگاهی و معرفی الگوهای برتر نمونه ای از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به فعالیت ۱۶ مرکز مشاوره کارآفرینی در استان خبر داد و گفت: در نظر داریم تا پایان شهریور ۵ مرکز دیگر به این مراکز اضافه کنیم.

اصغری توانمند سازی کسب و کارهای نوپا را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و از فعالیت ۳ مرکز شتاب دهی در استان خبر داد و افزود: مراکز رشد و شتابدهی کسب و کار با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی در استان فعالیت می کند.

وی اعلام کرد: استان مازندران با ۱۶۲ درصد تحقق یارانه و دستمزد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

کارآفرینان داخلی نیازهای مصرف کنندگان را اغنا کنند

خیریانپور در ادامه این جشنواره با بیان اینکه کارآفرینان پیشگامان رونق تولید هستند از زحمات کارآفرینان در شرایط سخت کرونایی و اقتصادی قدردانی کرد و گفت: در سال

تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها کارآفرینان در حوزه تولید با استفاده از خودباوری ،نوآوری و پشتکار و با استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان برای ارتقای تولید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان و تولیدکنندگان با تولیدات داخلی نیازهای مصرف کنندگان را اغنا کنند، تاکید کرد که کارآفرینان در فعالیت های اقتصادی به سه اصل نیاز،استمرار و اهلیت توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تاکید بر اصل نیاز گفت: اولویت ها و نیازمندی های اقتصادی با تاکید استاندار در استان پیش بینی شد که میتوان به فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، فعال سازی بنادرو پایانه های صادراتی اشاره کرد.

خیریانپور افزود: می طلبد کارآفرینان ما در حوزه کشاورزی به جهت اهمیت فناوری های نوین بویژه در زمینه اصلاح بذر در حوزه زراعت، اصلاح ارقام در حوزه باغداری، اصلاح دام و طیور ورود پیدا کنند.

وی تلفیق صاحبان قدرت سیاسی، اقتصادی و علمی را در این حوزه مهم دانست و ادامه داد: امروز همه دستگاه های اجرایی برای رفع مانع زدایی، صدور مجوزها پای کار هستند.

کارآفرینان سرداران حوزه اقتصادی هستند

استاندار مازندران با بیان اینکه کارآفرینان سرداران حوزه اقتصادی هستند، گفت: از کارآفرینان با جدیت حمایت می کنیم.

احمد حسین زادگان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید الگوی های موفق بصورت عملی و عینی به نسل جوان شناسانده شود، گفت: باید با حذف موانع و بستر سازی زمینه فعالیت کارآفرینان را در حوزه های مختلف فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینان سرداران حوزه اقتصادی هستند،از تلاش کارآفرینان استان قدردانی کرد که توانستند در شرایط سخت اقتصادی افتخارات خوبی را در زمینه های مختلف اقتصادی کسب کنند.

استاندار مازندران گفت: هم اکنون ۱۰۵۰ هکتار زمین به عرصه شهرک های صنعتی استان اضافه شده است، گفت: این امر بستر مهم برای ورود سرمایه گذاران در این استان است.

حسین زادگان بیان کرد: بسترهای جدید مانند زراعت چوب و اقتصاد دریامحور به ظرفیت اقتصادی استان افزوده شد که می تواند در ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصادی موثر است.

وی ادامه داد: در شورای گفتگو و بخش خصوصی تلاش داریم تا از سرمایه گذاران حمایت کنیم و با تسهیل گری ورود سرمایه گذاران به حوزه اقتصادی، گردشگری و غیره را به خوبی فراهم کنیم.

حسین زادگان به ظرفیت اوراسیا اشاره کرد و گفت: می توان با بهره گیری از ظرفیت بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه خزر و عضو اتحادیه اوراسیا برای رونق اقتصادی استان گام های خوبی برداشت.

استاندار مازندران با اشاره به این که امروز همه ظرفیت های کشور و نظام برای رونق تولید پای کار هستند، بیان کرد: هدف اساسی از حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان؛ حفظ اشتغال موجود و رونق تولید است.

وی گفت: اگر چه شرایط کرونا و تحریم شرایط را برای تولیدکنندگان و کارآفرینان سخت کرده است اما ما مکلفیم بدون ملاحظات اجتماعی و اداری کمک حال تولیدکنندگان باشیم.

استاندار مازندران گفت: سعی کردیم در حوزه گردشگری دریایی فعالیت برای سرمایه گذار فراهم کنیم و تولید تنها راه توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در این مراسم از کارآفرینان برتر استان مازندران تجلیل شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز