خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی؛

نشست بررسی مشکلات دکل بندان مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۸۱۱

نشست بررسی مشکلات دکل بندان استان مازندران با حضور نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل تعاون، کار و رفاه و تأمین اجتماعی مازندران، فرماندار گلوگاه و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات دکل بندها در شهرستان گلوگاه،  با اشاره به مشکلات دکل بندان در گلوگاه خواستار حمایت مسئولان برای رفع دغدغه های فراروی این قشر شد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که دکل بندی از مشاغل پرخطر است و نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولان است، افزود: برای شناسایی دقیق دکل بندان و بررسی مشکلات آنان باید مطالبه گری جدی صورت گیرد.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس رفع مشکلات کارگران دکل بند در گلوگاه را نیازمند حمایت ملی و رفع موانع دانست.

وی افزود: گاهی دکل بندها بعد از حادثه نیاز به کارهای ساده تر و بی خطر دارند آنهم نیاز به احداث کارخانه یا کارگاه در شهرستان گلوگاه است تا این افراد بدون دغدغه در این خط تولیدی فعالیت کنند البته تحقق این موضوع حمایت و همکاری همه جانبه ای را می طلبد .

شریعتی گفت: برای رفع این مشکل نیاز است تا جلسات مستمر با حضور دستگاه های مربوط به این موضوع تشکیل شود تا مطالبه گری پیاپی به نتیجه ای مطلوب دست یافت.

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست، به پیگیری این مشکل طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: با تلاش نمایندگان دوره گذشته و فرماندار سابق بسیاری از مشکلات مطروحه بررسی و با کمک تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی استان مرتفع شد.

اصغری با تأکید بر همکاری ویژه وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید با الویت بندی مشکلات دکل بندها و با استفاده از منابع و همکاری دستگاه های مربوطه در راستای حل این مسائل گام برداشته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: آموزش لازمه شروع این کار است و در ارائه آموزش های مناسب و  آگاهی دادن به کارگران اقدامات مطلوبی انجام شد است.

 سید علی اصغر محمودی مدیر کل تأمین اجتماعی مازندران نیز به مشکلات دکل بندها اشاره کرد و گفت: قانونی در سال 1354 تصویب شد و در کل کشور در حال اجرا است بدین صورت که اگر یک نفر فوت کرد و فوتش عادی بود قبل از تاریخ فوت دو شرط را باید توامان داشته باشد؛ اینکه قبل از تاریخ فوت ظرف ده سال  اخر یک سال سابقه بیمه پرداختی داشته باشد و یک سال اخر 90 روز آن پر شده باشد تا مشمول بیمه شود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت:  اگر حادثه باشد، حادثه  باید بررسی شود که چه کسی مقصر است. افرادی که 50 سال پیش فوت کردند و هیچ سابقه ای ندارند مشمول این قانون نمی شوند.

وی افزود: تیم هایی متشکل از 10 نفر مامور شدند تا تمام پرونده های موجود در شهرستان را دسته بندی کنند. با این  وجود سوابق بیمه ای خیلی از افراد چه فوت شده چه کار افتاده ، مبهم است.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: تمام تلاش ما رفع این موضوع است اما باید خواسته ها در چهار چوب قانون باشد تا بتوانیم در خدمت این عزیزان باشیم .

عبدالرضا قلندری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز با بیان اینکه در سال 92،  14 میلیارد تومان اعتبار به آسیب دیدگان تحت پوشش بهزیستی در شهرستان گلوگاه اختصاص یافت، توضیح داد: از این میزان اعتبار 80 میلیون تومان به 69 نفر  از فاقد بیمه پرداخت شد.

 وی افزود: سازمان بهزیستی استان به افرادی که از بیمه برخوردار بوده اما فوت کرده بودند 15 میلیون تومان پرداخت کرد.

 معاون توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: همچنین معلولان خیلی شدید 100 میلیون تومان، معلولان شدید 60 میلیون، متوسط 30 میلیون ، خفیف 12 میلیون تومان دریافت کردند و مابقی بودجه با همکاری فرماندار و بخشدار این شهرستان میان اقشار آسیب دیده دکل بندان تقسیم شد.

وی افزود:  تمام پرونده های دکل بندان با دقت و ظرافت با تشکیل کمیسیون راستی آزمایی و اسناد و مدارک نیز وجود دارد.

قلندری گفت: دکل بندان اقشار آسیب پذیری بوده که نیازمند حمایت هستند اما ما نمی توانیم تمام دکلبندان را تحت پوشش قرار دهیم؛ افرادی که تحت پوشش بهزیستی قرار  می گیرند باید دارای معلولیت باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مازندران تاکید کرد که مشکلات این قشر از جامعه باید بصورت زیربنایی و اساسی مرتفع شود.

فریدون عظیمی نژاد فرماندار شهرستان گلوگاه نیز با بیان اینکه دکل بندی به‌عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می شود، اظهار کرد:  این چالش مشکل امروز و دیروز ما نیست مشکل یک نسل است که کتابها و داستاهای زیادی می توان برای آن نوشت و این ادامه غصه پر قصه مردمان این شهر است.

وی افزود: ماجرایی که به دلیل عدم تسلط به قانون کارگری و کارفرمایی قوانین تامین اجتماعی مشکلات فراوانی براین قشر سخت کوش روا شد و حقوق حقه آنان در دوره های  مختلف تضییع شد.

فرماندار شهرستان گلوگاه گفت: در چارچوب قوانین موجود شاید نتوان به دستگاهی ایراد گرفت اما آن چیزی که مسلم است ظلمی صورت گرفت و قرار است در کاهش درد و رنج کمک حال باشیم و راهی پیش روی این عزیزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه همه کارگران باید از نعمت بیمه برخوردار باشند بیمه دکل بندهای بالای 60 سال که دچار مشکلات اقتصادی هستند را ضروری دانست و خواستار پیگیری این موضوع شد.

عظیمی نژاد با اعلام اینکه بیش از 3 هزار دکل بند از زندگی متوسط و حتی رو به پایین برخوردار هستند، گفت: ترتیبی اتخاذ شود تا خانواده این افراد از تسهیلات کم بهره بهره مند شوند.

گفتی است در ادامه این جلسه نمایندگان دکل بندان مشکلات پیش روی این قشر از جامعه کارگری را برای مسئولین تشریح کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز