خبرگزاری کار ایران

در سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران نمونه مطرح شد؛

حمایت از واحدهای صنفی زمینه ساز تحقق رونق تولید است/بی ثباتی در بحث رفاه کارگران در حال رفع شدن است/کارگران در توسعه پایدار جامعه نقش کلیدی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۷۳۹

بعد از ظهر امروز سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه استان در روز کارگر با حضور مسئولین ارشد استان و تشکلات کارگری مازندران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نصراله دریابیگی بعد از ظهر امروز   در سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه استان کارگران منشا خدمات و و عنصر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: امروز جامعه کارگری مظلومترین مجامع صنفی در کشور هستند این در حالیست که این قشر زحمتکش از جامعه در پیشرفت و ارتقای اقتصاد کشور نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه کارگران همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و حتی در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی داشتند، افزود: اما امروز همین کارگران با مشکلات فراوان از جمله معیشت دست و پنجه نرم می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت به استثمار کارگران در مقاطع مختلف اشاره کرد و گفت: وقتی کارگری از حقوق خوب و پاداش برخوردار نشود یعنی له کردن کرامت انسانی.

وی با یادآوری اینکه در سالجاری تا حدودی شرایط حقوق کارگران بهبود یافت،افزود : اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

دریابیگی با اشاره به آثار و تبعات شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها و اشتغال کارگران، گفت: متاسفانه شیوع این بیماری عالمگیر تاثیرات نامطلوبی روی اشتغال کارگران و اصناف و مشاغل مختلف داشته است خواستار پرداخت بن کارگری با ارز دولتی به کارگران شد.

حمایت از واحدهای صنفی زمینه ساز تحقق  رونق تولید است

سید هادی ساداتی نیز در این نشست  با بیان اینکه اعلام شعار سال با عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب وحدت تمامی مسئولان را برای تحقق این شعار می‌طلبد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بروکراسی اداری و گمرک است که منجر به نارضایتی بسیاری از تولید کنندگان می شود.

وی افزود: برای رسیدن به تولید و ارتقای اقتصاد نیازمند رفع موانع بر سر راه تولید کنندگان و کارفرمایان هستیم.

او به نارضایتی کارفرمایان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت که این در حالی است که این قشر از جامعه در مدیریت تولید نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنفی ،افزود: حمایت از واحدهای صنفی حفظ و جذب اشتغال را به همراه دارد. بنابراین باید با اتحاد و همدلی در تکمیل این زنجیره نقش ایفا کنیم.

ساداتی از پیگیری سامانه کارگران ساختمانی خبر داد و بر پیگیری مشکلات رانندگان بندر امیر آباد به دلیل نداشتن سایت و سالن اعلان تاکید کرد .

او به سهمیه بیمه کارگران اشاره کرد و گفت: از سال 98 تاکنون درصدد اخذ سهمیه بیمه کازگران هستیم تا کسری این سال را جبران کنیم 

این در حالیست کارگران ساختمانی جز اقشاری هستند که دچار سوانح و حوادث حین کار می شوند و می بایست  از بیمه برخودار باشند تا بتوانند مشکلات خویش را حل بکنند.

ضرورت رفع مشکلات شرکت های بهره بردار جنگل

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کامران اصغری،مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی  نیز در این نشست به نقش کارگران در چرخه اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: جامعه کار و کارگری نقش آفرینان مهم ارتقای اقتصاد کشور هستند.

وی به مشکل شرکت های حفاظت از جنگل ها اشاره کرد و افزود: اگر چه بخشی از این مشکلات کمرنگ شده است اما کافی نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تامین حقوق و پرداخت مطالبات کارکنان طرح حفاظت جنگل را الزامی دانست و گفت: حل مشکلات شرکت های بهره بردار جنگل و مطالبات کارکنان باید به گونه ای باشد که هم بتوان نیروی انسانی را حفظ کرد و هم میزان دریافتی کاهش پیدا نکند.

وی با اعلام اینکه بنا به تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد مدیریت این حوزه به بسیج سازندگی محول شود، بر ضرورت توجه همگانی بر این مشکل تاکید کرد.

بی ثباتی در بحث رفاه کاگران در حال رفع شدن است

 علی بابایی کارنامی،نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز  اظهار کرد: کارگران به عنوان بازوی جهش تولید و نیروی مولد، یکی از مهمترین طبقات اجتماعی و اقتصادی کشور هستند که با وجود تمام تنگناها از هیچ کوششی برای شکوفایی و پیشرفت ایران دریغ نمی‌کنند. 

وی به بی عدالتی در نظام حقوق مستمری بگیران اشاره کرد و افزود: همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار آن هم لحاظ شد و برای بازنشستگان تامین اجتماعی لحاظ می شود.

او با اعلام اینکه بی ثباتی در بحث رفاه کاگران در حال رفع شدن است از اختصاص 365 هزار میلیاردتومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن خبر داد.

وی تعامل بین کارگر و کارفرما را منشا رونق تولید دانست و  گفت: انتظار داریم تعامل میان کارگران کارفرمایان تشکل ها افزون تر شود.

کارگران در توسعه پایدار جامعه نقش کلیدی دارند 

استاندار مازندران با بیان اینکه کارگران در توسعه پایدار جامعه نقش کلیدی دارندبر ضرورت پیگیری مطالبات این قشر از جامعه تاکید کرد.

احمد حسین زادگان  نیز در این دیدار گفت: مردان و زنان کارگر در چرخه اقتصاد کشور و در مسیر توسعه پایدار جامعه نقش کلیدی و حیاتی دارند و  با اراده قوی و روحیه خستگی ناپذیر جهت پیشرفت کشور گام برمی‌دارند.

وی امنیت شغلی کارگران از دغدغه های مهم دولت و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: شرایط سختی درکشور وجود دارد، تحریم و کرونا به تمام بخشهای جامعه به نوعی آسیب وارد کرد که سهم کارگران و تشکل ها بیشتر بوده است از اینرو پیگیری مطالبات کارگران در حیطه وظایف مسئولان قرار گرفت و باید به این موضوع با جدیت پیگیری شود.

 استاندار مازندران گفت: نظام‌مقدس جمهوری‌اسلامی ایران فضایی را درقالب تشکلات فراهم کرد تا مطالبات به صورت سازمان یافته وقانونی پیگیری شود .

وی حضور بابایی کارنامی را در فراکسیون کارگری نوید خوش و مزیت برای کارگران استان دانست.

حسین زادگان گفت: بیش از 14 سال در بیانات مقام معظم رهبری موضوع تولید مورد تاکید قرار گرفت هم اکنون که کشور موجب تکانه های شدید اقتصادی شد ارتقای تولید و صادرات از ضروریات جامعه و استان تلقی می شود و اینکه بتوانیم واحدهای تولیدی و صنعتی را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه موانع و مشکلاتی که کشور با آن درگیر است را نمی توان با سالهای قبل مقایسه کرد  گفت: قدردان تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی هستیم که چرخ تولید به دوش کارگران‌ زحمتکش جامعه است.

حسین زادگان ادامه داد: آنچه باعث پیشرفت و توانمندی اقتصاد یک کشور می شود، نیروی انسانی کارآمد و در راس آن کارگران هستند و اگر راهکاری برای تامین امنیت شغلی این قشر نیابیم، چرخ توسعه در کشور به خوبی نمی چرخد.

وی افزود: در چنین شرایطی می طلبد با انسجام،صبوری و مطالبه گری بخشی از مشکلات این قشر از جامعه را کاهش بدهیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز