خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

افزایش مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۷۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در هفته اخیر وضعیت کرونایی استان رو به وخامت گذشت و شاهد رشد آمار مبتلایان بستری و همچنین سرپایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس موسوی امروز در جلسه شورای اداری مازندران گفت: در هفته اخیر وضعیت کرونایی استان رو به وخامت گذشت و شاهد رشد آمار مبتلایان بستری و همچنین سرپایی هستیم. 

وی افزود:اکنون ما هم با ویروس جهش یافته مواجه هستیم و هم جمعیت رو به افزایشی از مبتلایان را داریم که نه تنها ریشه در سفر نوروزی دارد ، بلکه علت اصلی آن برداشته شدن محدودیت های کرونایی پس از تغییر رنگ بندی کرونایی استان به زرد و آبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت استان را برای هفته های پایانی سال مناسب و با آرامش رو به پایین توصیف کرد و گفت : این وضعیت ناشی از محدودیت های کرونایی و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی بود. 

وی به گسترش ویروس انگلیسی در استان خبر داد و خطر گسترش سریع این ویروس جهش‌یافته را جدی اعلام کرد و افزود : با توجه به عادی انگاری های پیش از نوروز و سفر های نوروزی ، انتظار شرایط باثبات را برای هفته های آینده نمی توان داشت. 

موسوی با بیان اینکه نباید در این زمینه به دنبال مقصر بود ، افزود : تمامی اعضای جامعه از مسئولان تا مردم و مدیران باید خود را در این مورد مسئول بدانیم زیرا با فضای شیوع یک اپپیدمی یا بیماری واگیردار تمام اعضای جامعه بر میزان شیوع یا جلوگیری از آن اثرگذار هستند.

وی با ابراز نگرانی از دورهمی های روز 13 فروردین خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و تجمع افراد در این روز شد.

موسوی تاکید کرد که باید واقعیت این بیماری را بپذیریم و از فعالیت های پر خطر پرهیز کنیم و معتقدم پذیرش این موضوع باید فرهنگ سازی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز