خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران(ساری) خبر داد:

تثبیت مالکیت یک میلیون و ۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۲۲۹

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران(ساری) از تثبیت مالکیت بیش از یک میلیون و ۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی ملی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اسحاق عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران(ساری) صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی،شعار هفته منابع طبیعی امسال را همه با هم  محافظت از منابع طبیعی عنوان کرد و گفت:بیش از ۸۳ درصد منابع طبیعی کشور ملی است و نقش مردم در حفظ و نگهداری این سرمایه ملی بسیار مهم و موثر است.

وی با اشاره به کمبود امکانات و ابزارهای لازم برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی ملی،اظهار کرد:علی رغم تلاش های شبانه روزی همکاران در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اگر حمایت و مساعدت های مردم بومی مناطق مختلف منابع طبیعی ملی نباشد،حفظ و حراست بسیار سخت خواهد بود.

عطایی با اشاره به تعهد  ۲۶ هزار ۵۰۰ متر مکعبی عملیات مکانیکی و سازه در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال، گفت:در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار متر مکعب از طرح های مربوط به عملیات مکانیکی اجرا شده است.

وی همچنین میزان اعتبار مصوب برای طرح های بیومکانیکی را ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:میزان تعهد طرح های بیومکانیکی  ۱۵۰ هکتار بوده است که ۱۲۰ هکتار از این میزان  اجرا شده است.

وی همچنین از کپه کاری ۷۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت:برای بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی  طرح توسعه جنگل کاری اجرا شده است.

عطایی در خصوص طرح های مربوط به زراعت چوب،گفت:حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی ملی در حوزه مازندران  نهال کاری شده است.

وی ادامه داد:بیش از یک میلیون اصله نهال صنوبر بصورت رایگان در اختیار نهاد های مرتبط قرار گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران(ساری) از تثبیت مالکیت بیش از یک میلیون و ۴۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی ملی در استان خبر داد و گفت:حدود ۸۰ هکتار از اراضی هنوز تثبیت مالکیت صورا نگرفته است که پیگیر اجرائی شدن این میزان باقی مانده هستیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز