خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

راه‌حل مرتفع کردن مشکلات استان اعتماد به جوانان با انگیزه است/برخی از مسئولان مازندران فقط شعار مشارکت دادن جوانان را سر می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۲۵۳

راه مرتفع ساختن مشکلات استان اعتماد به جوانان باانگیزه است و جوانان بارها و بارها ثابت کرده‌اند که مرد میدان هستند، اعتماد به این قشر راه ورود به پویایی استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروزه نقش جوانان در پیشبرد جامعه بر کسی پوشیده نیست، کارشناسان بر این باورند که نسل جوان به‌عنوان نیروی فعال و محرک، پرتلاش و با احساس می‌تواند نقش خوبی در پیشرفت یک جامعه داشته باشد. استفاده از ظرفیت جوانان امروز سیره رهبری است و ایشان در بیانه گام دوم ۴۰ بار از کلمه جوان استفاده کردند انتخاب نسل جوان به‌عنوان مخاطب اصلی این بیانیه بک انرژی جدید برای نظام و انقلاب است.

افزایش خانه‌ها و تشکل‌های حوزه جوانان و به‌کارگیری ظرفیت‌های آنان در امور مختلف جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است، این راهبرد به‌رغم ایجاد خانه‌های جوان در کشور به اعتقاد برخی از کارشناسان هنوز جدی گرفته نشده است و با ایده آل‌ها فاصله دارد.

وجود ۱۳۴ خانه جوان فعال در استان مازندران نشان از آن دارد که این استان نیز از جوانان پرشور، دلسوز و متعهد برخوردار است و هدفمند کردن فعالیت‌های جوانان با توجه به موضوع فعالیت، می‌تواند زمینه را برای ورود خلاقیت، روحیه خودباوری و ارج نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان فراهم کند.

به دلیل اهمیت موضوع استفاده از ظرفیت‌های جوانان و چگونگی فعالیت آنان این مهم در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مطرح و موردبحث و بررسی قرار گرفت و مدیران خانه‌های جوانان نیز در این جلسه دست یاری خود را به سمت این شورا دراز کردند.

خانه‌های جوانان پل ارتباطی میان جوانان و مسئولان

مدیر خانه جوانان استان مازندران به شکل‌گیری و فعالیت ۲۲ خانه جوان در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: کمک‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به خانه جوانان امری ضروری است.

میلاد قربانی بابیان اینکه خانه‌های جوانان امروز می‌توانند پل ارتباطی خوبی بین جوانان و مسئولان برای حل مشکلات حوزه جوانان باشند، افزود: از آنجایی‌که بزرگ‌ترین مشکلات و چالش‌های آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان است، خانه‌های جوان می‌تواند کمک شایانی به متولیان این بخش کند.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و گردشگری مازندران می‌تواند بسیاری از مشکلات جوانان را حل‌وفصل کند، گفت: از آنجایی‌که کشاورزی نوین و مکانیزه در حال گسترش است، انگیزه جوانان استان برای ادامه فعالیت‌های کشاورزی دوچندان شده است.

مدیر خانه جوانان استان مازندران به تفاهم‌نامه این خانه با جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان اشاره کرد و گفت: اگر شورای فرهنگی عمومی نسبت به عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه‌ها اهتمام بورزد، به‌طور یقین در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری مؤثر است.

قربانی افزود: ستادهای ساماندهی امور جوانان باید از شعار محوری و مصوبات روی کاغذ به عملیاتی شدن گام بردارد تا امید افزایی در بین جوانان استان گسترش یابد.

دست یاری سمن‌های جوان به سمت مسئولان

سینا هدایت دبیر مجمع جوانان استان مازندران هم بابیان اینکه راه‌حل مرتفع ساختن مشکلات استان اعتماد به جوانان باانگیزه در میدان است، گفت: جوانان بارها و بارها ثابت کرده‌اند که مرد میدان هستند اما چه کنیم که برخی به میز چسبیده‌ها اجازه نمی‌دهند که استان وارد فرآیند پویایی همه‌جانبه و ورود جوانان برای حل مشکلات شود.

وی به فعالیت تشکل مردم‌نهاد جوانان در حوزه‌های مختلف هنر و ادبیات، زیست‌محیطی، امور جوانان و دختران، فضای مجازی، میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی نوین اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان نظام جوانان را باور کنند، این آمادگی وجود دارد تا سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان رویکرد و اهداف ادارات را به‌درستی تبیین و عملیاتی کنند.

دبیر مجمع جوانان استان مازندران ادامه داد: برخی از مسئولان مازندران فقط شعار مشارکت دادن جوانان را سر می‌دهند و حتی این شعار را فریاد می‌زنند، ولی در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد درحالی‌که سمن‌های جوانان استان دست یاری را به سمت همه مسئولان دراز می‌کند و اعتقادداریم اگر مسئولان جوانان را باور کنند، مشکلات آنان نیز به دست خودشان حل‌وفصل می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که جوانان موتور محرکه جامعه هستند و باید از ظرفیت‌های آنان در بخش‌های مشورتی، اجرایی و مدیریتی استفاده شود، ادامه داد: از اعضای شورای فرهنگ عمومی مازندران به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت که عضو اصلی آن هستند تقاضا داریم، جوانان را باور کنند تا موضوع‌های بررسی مشکلات آنان نیز در این جلسات کمتر شود.

دبیر مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان خواستار بهره‌مندی از ظرفیت عظیم جوانان در حوزه‌های مختلف شد و تصریح کرد: بااینکه تمام مجریان و مسئولان می‌دانند که سمن‌ها بازوی کمکی و ترقی استان محسوب می‌شوند اما از ظرفیت سمن‌های جوانان برای بهبود وضعیت استان استفاده‌ نمی‌کنند.

شکل‌گیری کمیته امور جوانان در شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران هم به نقش اثرگذار جوانان در جامعه اشاره کرد و تأکید کرد که اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باید مشکلات جوانان را به‌درستی تبیین و برای حل آن برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله لائینی از شکل‌گیری کمیته امور جوانان در شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: در این کمیته مشکلات و نیازمندی‌های جوانان با حضور نمایندگان خانه‌های جوانان شهرستان‌ها و سمن جوانان متناسب با نوع نیازمندی‌ها با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در تبیین راهبردهای نظام جمهوری اسلامی مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت نیرو و انگیزه جوانان متعهد و انقلابی می‌تواند فصل‌الخطابی برای مدیران و مسئولان دستگاه‌های حاکمیتی و مدیریتی کشور باشد. بر این اساس لازم است جهت تحقق این امر مهم، جوان باوری و جوان‌محوری موردتوجه جدی مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز