خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کرونا در مازندران؛

سیر نزولی آمار بستری شدگان/تعداد بستری ها به ۸۱۶ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۷۷۹

در حال حاضر ۸۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند که ۹۴ نفر از این تعداد جدید و مربوط به ۲۴ ساعت گذشته می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۸۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۲۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

این مسوول با اعلام اینکه خوشبختانه روند شیوع بیماری در استان مازندران نزولی است، اضافه کرد: با توجه به آزمایش‌های گرفته شده از افراد تاکنون مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در مازندران مشاهده نشده است.

موسوی با اشاره به اینکه  سرعت انتقال کرونای انگلیسی ۷۰درصد بیشتر است، تصریح کرد: کرونای انگلیسی در کشور در حال گسترش است و با توجه به سرعت انتشار بالای آن اگر در رفت و آمدها و نقل و انتقالات عید نوروز به اصول پیشگیری توجه نشود خطرآفرین است که باید دستورالعمل‌های طرح محدودیت‌های کرونایی با دقت بیشتر و کیفیت بهتری رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلات عید نوروز می‌تواند برای ما یک فرصت مهار یا تهدید کرونایی باشد، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهویه مناسب، زمان کوتاه در دیدارها، پرهیز از برگزاری دورهمی و عدم حضور در جمع‌ها بسیار الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: با همراهی مردم در نوروز ۱۴۰۰ و تا زمان دریافت واکسن به افراد آسیب‌پذیر می‌توان شدت ویروس کرونا را کاهش داد.

 سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید بستری و سه بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در حال حاضر ۸۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند که ۹۴ نفر از این تعداد جدید و مربوط به ۲۴ ساعت گذشته می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز