خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون مهندسین مرکز استان:

یکی از مهمترین مولفه های ماندگاری بنا استفاده از مصالح صحیح است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۲۱

بازرس کانون مهندسین استان مازندران گفت: تنها بناهایی باقی می مانند که در آن ها استفاده صحیحی از مصالح در اقلیم های مختلف متناسب با دانش روز زمان خود انجام گرفته باشد.

روزبه صادقیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا،با اشاره به اهمیّت توجه به دیتیل‌های اجرایی، اظهار کرد: ترسیم جزییات اجرایی ساخت همواره توسط سازنده ها، مهندسین و دیگر دست اندرکاران ساخت و ساز ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، این جزییات نه تنها الهام بخش است بلکه در مواردی به درک بهتر و ساخت مناسب تر ساختمان ها کمک می کند و چه بسا مشکلات تکنیکی را از میان می برد

وی تصریح کرد: یک طرح موفق ساختمانی حاصل تلاش و همکاری همه جانبه معمار بنا، مهندسین محاسب، تاسیسات و کلیه دست اندرکاران ساخت آن می باشد، اگرچه به نظر می رسد عملکرد و معماری بنا متمایز از مصالح و نوع ساخت پنهان در پوسته بنا می باشد، اما این مصالح و نوع ساخت و ساز تاثیری بسزا بر معماری ساختمان دارند.

صادقیان بر ضرورت تعامل و تبادل تجربیات بین مهندس معمار و عمران در یک پروژه واحد تاکید کرد و افزود: معمار رهبری گروه طراحی و اجرای ساختمان را بر عهده دارد؛ هماهنگ کننده نظرات افراد گروه و تبدیل ایده ها و مفاهیم به ساختمانی ست که بتواند تا حد ممکن با طرح مورد نظر همخوانی داشته باشد.

او افزود: از این رو انتظارمی رود معماران علاوه بر رعایت معیار های طراحی و زیبایی شناسی، دانش عمومی در مورد رفتارهای مصالح و سازه های متنوع داشته باشند تا بتوانند در هنگام طراحی با نگرشی همه جانبه به ارائه طرحی جامع که پاسخ گوی نیازهای عملکردی، زیبایی شناختی و محدودیت های موجود باشد، بپردازند.

بازرس کانون مهندسین مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سازندگان و معماران در گذشته در زمینه ساخت و ساز به صورت پیوسته در عمل نیز همواره و همسو بوده اند، بناهای باقی مانده حاکی از استفاده صحیح از مصالح در اقلیم های مختلف متناسب با دانش روز زمان خود می باشد.

او ادامه داد: بدیهی است عدم رعایت اصول فنی و معیارهای اجرایی در زمان ساخت و بی توجهی به آن چه که داخل پوستهء ساختمان ها قرار می گیرد و از نظر پنهان است؛ در بلند مدت باعث از بین رفتن زیبایی نماها، بروز ضایعات در سقف ها، دیوارها و دیگر اجزای ساختمان و خصوصا ناایمن شدن آن در هنگام بروز حوادثی چون زلزله می شود.

صادقیان همچنین افزود: این ضایعات هزینه های مادی و معنوی زیادی را به کارفرما تحمیل می کند، با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان و ارائه مصالح متنوع از سوی دست اندرکاران، بروز شدن این دانش امری بدیهی و ضروری می باشد.

مدیر عامل شرکت ساختمانی راد هامبورگ آلمان در پایان یادآور شد: جزییات اجرایی در پیوند جز به کل و متناسب آن در طراحی بسیار تاثیرگذار بوده و رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند، هرگونه ابتکار و خلاقیت در طراحی می‌تواند با استفاده مبتکرانه از مصالح متنوع امروزی همراه گردد و طرحی موفق را به منصه ‌ظهور رساند، طراحی مناسب جزییات ساختمان، نیازمند بیشترین دقت و توجه به اتصال مناسب بین مصالح و عناصر مختلف ساختمان می‌باشد و همین جزییات اجرایی ساختمان هستند که یک بنا را شکل می‌دهند و به اندازه طراحی داخلی و خارجی آن اهمیت دارند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز