خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حمایت از تشکیل و توسعه دانش بنیان/ تشکیل 11 مرکز نوآوری در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۰۳

محمد جواد کبیری گفت: با بیان اینکه با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ویژه ای برای حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان آغاز کردیم، تصریح کرد: تاکنون 11 مرکز نوآوری در کشور ایجاد شد که استان مازندران یکی از این مراکز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد کبیری امروز در جلسه کارگروه اقتصاد سرمایه گذاری و اشتغال با محوریت توسعه تعاون مازندران که در استانداری این استان برگزار شد اظهار کرد: در ایران 94 هزار تعاون فعال وجود دارد که 7 هزار تعاونی فعال مربوط به استان مازندران است. 

وی تعاونی ها را ظرفیت مناسب برای افزایش اقتصاد و اشتغال عنوان کرد و افزود: در یک سال اخیر برای توسعه فعالیت های بخش تعاون رویکردهای جدیدی را دنبال کرده ایم و مطمئن هستیم که با توسعه بخش تعاون می توان برای توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد و تثبیت پایدار اشتغال منطقه ای از طریق جذب سرمایه های خرد مردمی استفاده کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به چالش های پیش روی تشکیل تعاونی ها اشاره و فقر فرهنگ مشارکت پذیری را یکی از این مشکلات عنوان کرد و گفت که این موضوع در ابعاد مختلف خودش را به خوبی نشان داده است.

وی به امضای تفاهم نامه میان وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی با آموزش و پرورش با هدف احیای تعاونی دانش آموزی اشاره کرد و افزود: با امضای این تفاهم نامه به دنبال ترویج کار گروهی و تعاونی میان دانش آموزان هستیم.

کبیری  با بیان اینکه با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه  ویژه ای برای حمایت از شرکت های تعاونی دانش بنیان آغاز کردیم، تصریح کرد: تاکنون 11 مرکز نوآوری در کشور ایجاد شد که استان مازندران یکی از این مراکز است.

وی ادامه داد: هدف این بوده که با ارائه مشاوره کسب و کارها به توسعه تعاونی ها و همین طور  شتاب دهنده های تعاونی کمک کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  این شرکت‌ ها  برای پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال نیاز به وثیقه‌سپاری ندارند، گفت: البته بودجه مستقل برای این طرح اختصاص داده شد که در 1400 نیز این بودجه افزایش می یابد.

پراخت تسهیلات 900 میلیارد تومان اشتغال روستایی

کبیری افزود: همچنین 900 میلیارد تومان در قالب طرح اشتغال روستایی از سوی بانک توسعه تعاون در قالب سامانه کارا پرداخت شده است.

وی بیان کرد: احیای هدفمند تعاونی های اشتغال زاو تکمیل توسعه  زنجیره ها از جمله اقداماتی است که در چند سال اخیر رونق جدی گرفته است که 6500 میلیارد تومان در سال 96، 14 هزار و 500 میلیارد در سال 98 تسهیلات پرداخت شد و امسال نیز این رقم به 21 میلیارد تومان افزایش پیدا می کند که مقرر شد 70 درصد این ارقام به تعاونی ها پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز