خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

لزوم پیوست فرهنگی برای منطقه آزاد/ پیوست فرهنگی شاخص‌های اقتصادی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۰۷۲

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تعریف پیوست فرهنگی برای منطقه آزاد گفت: پیوست فرهنگی شاخص‌های اقتصادی منطقه آزاد را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،آیت الله محمد باقرمحمدی لائینی امروز در نشست مجمع نمایندگان استان مازندران که در دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل برگزار شد، گفت:  منطقه آزاد هم  فرصت  و هم تهدید است، اگر منطقه آزاد دارای یک پیوست فرهنگی باشد و در عین حال به آن توجه شود و همچنین رانت اطلاعاتی در کنارش شکل نگیرد و زمینه ورود تکنولوژی و صادرات آسان‌تر و بیشتر را هم فراهم نماید، فرصت است در غیر اینصورت اگر قرار باشد منطقه‌ای شود که موجب واردات بیشتر گردد و تولیدات داخلی ما ضربه ببیند؛ تهدید است.

وی افزود: نمایندگان با حفظ وفاق و همدلی در مازندران توانستند به بخشی از خواسته‌های ما توجه داشته باشند، وحدت و همدلی بین نمایندگان روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و این مهم باعث خوشحالی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یکی از فلسفه‌های خلقت در قرآن کریم ، آبادانی و عمران زمین است و هر شخص و نهاد و صنفی در جهت آبادانی و عمران و پیشرفت حرکت می‌کند در حقیقت در راستای فلسفه خلقت گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: در زندگی با فرصت های زیادی مواجه می شویم که اگر این فرصت‌ها درست مدیریت شوند نتیجه خوبی خواهیم گرفت، در غیر اینصورت تبدیل به تهدید خواهد شد.

آیت الله لایینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی وحکومت اسلامی یک فرصت هست که خداوند به مستضعفان جهان عنایت کرده است و باید آن را غنیمت بدانیم.

وی توجه به معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازها بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه مدل مهندسی ساختمان‌ها و بناهای ما مدل غربی است و حتی ساختمان‌های دولتی ما هم از آن مدل تبعیت می‌کنند و این زیبنده نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فرصت بسیار خوبی برای صادرات در کشور مهیا است و باید صادرات‌مان بسیار قوی انجام شود، گفت: وجود 15 کشور همسایه برای صادرات فرصت مغتنمی است که باید از آن استفاده کنیم البته منویات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص جهش تولید نیز باید جدی گرفته شود.

آیت الله لائینی با اشاره به مزیت های توریسم سلامت و اینکه باید از این ظرفیت در استان به خوبی بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: باید با راه‌اندازی و جدی گرفتن توریسم سلامت امکانات مدرن جراحی قلب و جراحی‌های بزرگ در استان فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز