خبرگزاری کار ایران

برگزاری یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۴۸۵

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان از برگزاری یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محسن رشیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه ها به عنوان قدرتمندترین ابزار می توانند در مسیر جهاد تبیین گام بردارند، افزود: رسانه ها باید جریان ساز و اخبار واقعی جامعه را به سرعت به اطلاع مردم برسانند تا بتوان مانع از اختلاف افکنی و توطئه سازی رسانه های بیگانه شد.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های دفاع مقدس از روز ۲۹ شهریور ماه آغاز می شود، اظهار داشت: در این راستا همایشی با حضور خانواده های معظم شهدا، نقش آفرینان، زنان، فعالان فرهنگی و رسانه ای و پیشکسوتان جهاد مقاومت از گذشته تاکنون راس ساعت هشت صبح چهارشنبه ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه ، گفت و گوی ویژه خبری و غبار روی گلزار شهدا از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

رشیدی تاکید کرد: همچنین روز جمعه ۳۱ شهریور ماه نیز بعنوان روز پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح از تمام یگان ها در خرم آباد و بروجرد و رژه موتوری در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران قبل از خطبه های نمازهای جمعه استان فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی خواهند بود، گفت: رونمایی از موسیقی باکلام در صدا و سیما و گفت وگوی خبری نیز در جمعه شب انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های انقلاب اسلامی لرستان افزود: اجرای زنگ مقاومت در مدارس منتخب با عنوان ولایتمداری، جوانان علم و دانش پژوهی با روایتگری در مدارس دخترانه و پسرانه با همکاری بنیاد شهید و نیروهای مسلح انجام خواهد شد و تبریک زنگ انقلاب به رویات یک پیشکسوت و یا خانواده شهید بیان می شود.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: همچنین همایش نقش علم و فناوری در اقتدار ملی، برگزاری نمایشگاه و مسابقه قصه گویی و پخش فیلم و تجلیل از نخبگان علمی راه یافتگان به دانشگاه و برگزاری جشنواره فانوس، دیدار با خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های دفاع مقدس در لرستان است.

وی یادآور شد: همزمان با هفته دفاع مقدس اجرای سرودها و نواهای بین اللملی در استان به مدت سه روز در سطح استان با حضور هشت کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به افتتاح طرح های عمرانی و محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی و معاونت عمرانی استانداری اظهار داشت: در این راستا چندین طرح محرومیت زدایی و عمرانی در سطح مناطق محروم استان بهره برداری خواهد شد.

رسیدی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون هیچ یادواره ای برای شهدای سرباز برگزار نشده، در هفته دفاع مقدس امسال یادواره شهدای سرباز نیروهای مسلح در سطح استان ساعت ۹ روز سه شنبه چهارم مهرماه برگزار خواهد شد.

سرهنگ رشیدی گفت: همچنین با شعار "وحدت ملی ، بصیرت دشمن شناسی و استکبار ستیزی " همایشی برای طلاب و روحانیون استان با عنوان جنگ ترکیبی و دشمن شناسی و استکبار ستیزی و همچنین همایش فرهنگیان و معلمان در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی تازه نشرهای دفاع مقدس افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در لرستان ۳۰ عنوان کتاب رونمایی می شود.

این مسئول در ادامه گفت: بیان کرد: محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس به همکاری و کمک همه جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی و حتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیازمند و این بنا به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در مکان مناسبی از شهر خرم آباد ایجاد شده است.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی این منطقه بیان کرد: منطقه گردشگری کیو در مجاورت این فضا بعنوان یک مرکز فرهنگی با اتصال یک پل با همکاری شهرداری خرم آباد به بزرگترین مرکز فرهنگی کشور در این نقطه تبدیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس ۱۳.۲ هکتار و مجموعه تفریحی کیو نیز بالای ۱۵ هکتار است و اگر تجمیع شوند، در کشور ظرفیت بی‌نظیری به شمار می رود.

رشیدی گفت: این باغ موزه از جدیدترین شاخص های موزه در سطح کشور برخوردار و از لحاظ فنی دارای معماری اسلامی و کلاسیک است.

وی با بیان اینکه در یک طبقه از این موزه به مناسبت هشت سال دفاع مقدس هشت گالری از نقش آفرینان هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود ، عنوان کرد: همچنین در این مجموعه یک گالری ویژه مقام معظم رهبری و یک گالری دیگر برای امام خمینی (ره) طراحی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: در طبقات فوقانی نیز ۲ گالری جداگانه دوره‌ای در نظر گرفته شده است که هر بار با توجه به عملیات‌ها و روزشمار مورد نظر محتویات تغییر می‌کند.

رشیدی با تاکید بر اینکه هزینه‌های زیادی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است، گفت: تلاش می شود این مجموعه با قابلیت معرفی ظرفیت‌های ۶ هزار و ۵۵۴ شهید و ۴۶ هزار رزمنده این استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: لرستان به عنوان خاکریز دوم دشمن ۱۷۶ بار بمباران شد و یک پنجم از شهدای این استان دانش‌آموزان و معلمان هستند که در کشور چنین آماری بی سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز