خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد؛

ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۸۳

مدیرکل هواشناسی لرستان با اعلام هشدار سطح نارنجی در این استان از ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز مرادپور روز سه شنبه یاردهم اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رگبار باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و وزش باد شدید (تندبادهای لحظه ای) از مخاطرات این سامانه است.

وی با بیان اینکه این سامانه در نواحی غربی و جنوبی استان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، افزود: آبگرفتگی معابر و ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها ، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و خشکه رودها ، احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه های سبک و موقتی به دلیل وزش باد، خسارت به باغات و مزارع کشاورزی از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر، اجتناب از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها ، آمادگی دستگاه های امدادی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می شود.

مرادپور اظهار داشت: پتانسیل بارشی برای روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار بوده و تمرکز بارش های این سامانه غالبا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز