خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در لرستان:

رسانه ها با اطلاع‌ رسانی صحیح در رشد و کمال جامعه تاثیر گذار هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۶۵

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد دو بالی هستند که باید راه پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی جامعه از مسیر آنها میسر شود، اظهار داشت: بنابراین فرهنگ و اقتصاد دو اصول اساسی می‌باشند که باید بر مبنای آنها، با طرح‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته نسبت به گذشته پیشرفت کنیم.

وی افزود: در این راه افرادی مانند فعالان رسانه ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است و از این اصل دست نمی‌کشد بنابراین آگاهی بخشی به چنین مردمی مانند هوا، یک نیاز ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اهل رسانه در این جهت اولین گروهی هستند که وظیفه مهمی بر عهده دارند تصریح کرد: خبرنگاران باید با آگاهی دادن درست و منطقی و آمار ارقام به دور از کینه و نفرت در تمامی عرصه‌ها فعالیت کنند چراکه اطلاع رسانی صحیح، نقد منصفانه، بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل آرا از وظایف این قشر است.

وی اظهار داشت: مطبوعات در ایران بر پایه اطلاع رسانی صحیح بنا شده اند و در تمامی عرصه‌ها آزادی بیان وجود دارد بنابراین اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم به رشد و کمال برسند. 

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام خدمات اساسی انجام داده، اما شاهد توسعه متوازن در لرستان نیستیم، لرستان نیازمند تحول همراه با جهش است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم امید آفرینی در جامعه در کنار بیان مسائل و مشکلات از سوی رسانه‌ها، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی ما همیشه بر پایه آمار و اطلاعات دقیقی بوده، ورود ما از باب هدایت و نظارت در مسائل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به بازدید از ماشین‌سازی خرم‌آباد و روند مطلوب فعالیت این واحد اقتصادی، گفت: برخی از مصوبات سفر در مورد آن انجام و برخی هم باید عملیاتی شوند.

حجت‌الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم پرهیز از تمسخر و تخریب مدیران و مسئولان از سوی رسانه‌های استان، افزود: اهل رسانه باید کمک کنند مشکلات استان حل شود و نقدها منصفانه باشد، همچنین کسی حق ندارد مقابل انتقاد سازنده و همراه با مستندات و آمار بایستد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم برخورد با استخدام‌های غیرقانونی از سوی دستگاه‌های نظارتی، گفت: بعضی کارها ظاهرش قانونی و باطن آن تبعیض است و این را به سازمان بازرسی هم اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امید آفرینی به عنوان یک اصل همواره باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: اکنون در حال پرورش نخبگان برای آینده هستیم و همواره برای توسعه تلاش خواهیم کرد که در این راستا برخی موارد هم که در حوزه وظایف دفتر نماینده ولی فقیه مربوط نباشد اما برای رفاه و آسایش مردم، پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سخن درمانی و دیدار درمانی نتیجه‌ای برای لرستان ندارد تصریح کرذ: باید آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم جهت رضایت خداوند و نفع و خدمتگزاری به مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز