خبرگزاری کار ایران

بازار گوشی‌های هوشمند چین در دست‌های هوآوی

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۱۹۲

هوآوی با وجود مشکلات و محدویت‌های ایجاد شده، همچنان یکی از شرکت‌های پیشرو و به‌روز در حوزه فناوری به شمار می‌آید و آمارها و رتبه‌جهانی سهم فروش هوآوی در بازار داخلی و بین‌المللی نیز این ادعا را ثابت می‌کند.

در چند سال اخیر شرکت هوآوی رشد قابل توجهی را در بازار گوشی‌های هوشمند تجربه کرده و موفق شده مقام دوم بیشترین تعداد گوشی هوشمند فروخته شده در جهان را به خود اختصاص دهد. اما در یک سال گذشته این شرکت درگیر مشکلات دامنه‌داری شده‌است، از تحریم و جنگ تجاری چین و آمریکا گرفته تا بحران اپیدمی بیماری کرونا که بخش‌های اقتصادی و تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است.

دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا علاوه بر رقابت نزدیک در بحث تجارت، بزرگترین بازارهای محصولات مصرفی و خرید در دنیا را نیز در دست دارند و موفقیت در این بازارها می‌تواند باعث تضمین بقا و موفقیت هر شرکتی شود. شرکت هوآوی به عنوان شرکتی داخلی در بازار چین همواره سهم به سزایی از بازار این کشور را داشته است.

این روند در سال 2020 و علی‌رغم وجود مشکلات ادامه داشته و در سه ماهه ابتدایی سال 2020، سهم بازار هوآوی در بازار چین با وجود عدم عرضه محصول جدید، به رقم 42.6 درصد رسیده که یک رکورد جدید برای این شرکت به حساب می‌آید. پیش‌بینی می‌شود که با عرضه گوشی‌های جدید هوآوی مانند سری Huawei P40 و سری Nova Huawei  میزان فروش هوآوی روند صعودی داشته باشد.

همان طور که در جدول مشخص است، تمام شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نرخ منفی را در تعداد دستگاه‌های ارسالی به فروشگاه‌های چین داشتند، اما هوآوی کمترین میزان افت را در این بخش تجربه کرده‌است.

جدول دوم میزان فروش و سهم بازار هوآوی در همین بازه زمانی در سال‌های 2019 و 2018 در دنیا را نشان می‌دهد.

بازار گوشی‌های هوشمند چین در دست‌های هوآوی

هوآوی در گوشی‌های هوشمند رده بالا و پرچمدار نیز جزء شرکت‌های پیش‌رو محسوب می‌شود. نمودار زیر نشان دهنده برتری محسوس هوآوی و در اختیار داشتن بیش از نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار  است.

بازار گوشی‌های هوشمند چین در دست‌های هوآوی

در بررسی دلایل این موفقیت می‌توان فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. عامل اول، توجه روزافزون هوآوی به بحث تحقیق و توسعه است. هوآوی در سال گذشته جزء پنج شرکت بزرگ دنیا با بالاترین میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه قرار گرفت.

هوآوی در بحث به‌روزترین فناوری‌های ارتباطی موبایل (5G) شرکت پیشرو بازار است و بهترین تکنولوژی موجود را ارائه می‌دهد. همچنین در حوزه پردازنده‌ نیز تعداد زیادی از چیپ‌ست‌ها در رده‌ها و با قابلیت‌های مختلف توسط هوآوی معرفی و به بازار ارائه شده است. تراشهKirin  در مدل‌های مختلف از جمله 810، 820، 985 و 990 به گوشی‌های هوشمند هوآوی جان می‌بخشند. این روند ادامه خواهد داشت و هوآوی به عنوان اولین شرکت تولید‌کننده تراشه مبتنی بر معماری 5 نانومتری برای موبایل، چیپ‌ست‌های Kirin 1000 و Kirin 1100 را در سال آینده میلادی معرفی خواهد کرد.

بازار گوشی‌های هوشمند چین در دست‌های هوآوی

در زمینه دوربین و قدرت عکاسی گوشی‌ها نیز هوآوی همواره رده‌های بالای Dxomark را که یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های بررسی و امتیازدهی به دوربین گوشی‌های هوشمند است را به خود اختصاص می‌دهد. رابط‌ کاربری EMUI توسط متخصصان هوآوی ساخته شده و روز به روز با فناوری‌های مدرن این حیطه تجهیز می‌شود. به عنوان مثال هوش‌مصنوعی به کار گرفته شده در این رابط‌کاربری، امکانات هوشمندی در عکاسی، ارتباطات و واقعیت افزوده به کاربر ارائه می‌کند.

تمام این نکات باعث می‌شود تا روز به روز به تعداد کابران هوآوی افزوده شود و شاهد رشد این شرکت در دنیا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز