خبرگزاری کار ایران

ورود همراه اول به حوزه سهامداری دیجی‌کالا، جهشی در اقتصاد دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۹۸۶

یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصاد دیجیتال کشور طی روزهای گذشته مربوط به مذاکرات همراه اول با دیجی کالا برای خرید بخشی از سهام این شرکت از "سرآوا " بود که پس از رسانه ای شدن این خبر با تکذیب بنیان‌گذار دیجی کالا همراه شد و پس از آن حمید محمدی، یکی از بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در توییتی اعلام کرد:«ما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم، که یکی از این شرکت‌ها (شرکت‌ سرمایه‌گذاری همراه اول) بود اما هیچ یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده است‌. مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.»

با وجود اینکه زمزمه‌های خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول و بازتاب آن در اهالی شبکه‌های اجتماعی غالبا مثبت بوده و کاربران این اتفاق را برای هر دو برند مثبت تلقی کرده‌اند، اما نقدهای کوچکی هم شده که البته ماهیت آنها نیز سازنده و مبتنی بر ارائه الگویی برای موفق‌تر شدن این همکاری مشترک در مسیر سرمایه‌گذاری جدید که باید منتهی به رقابت بیشتر شود، بوده است.

از آنجا که طی سال‌های اخیر نخستین اپراتور تلفن همراه کشور با تصمیم راهبردی سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها دقیقا در همان مسیری گام نهاده است که بزرگترین اپراتورهای دنیا پیش‌تر گام نهاده‌ بودند، می‌توان این اقدام را هم در مجموع و در صورت به سرانجام رسیدن مثبت ارزیابی کرد.

نباید فراموش کرد که طی سالیان اخیر با رشد انفجاری اینترنت در دهه اخیر و تاثیر آن بر تغییر مدل کسب‌وکارها، یکی از بهترین راه‌هایی که اپراتورهای تلفن همراه برای حفظ ارزش و بیرون نیفتادن از گردونه‌ رقابت در پیش گرفته‌اند، استفاده از دانش و توانگری مالی خود برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها بوده است.

به علاوه با سرمایه‌گذاری همراه اول، امکان توسعه و تنوع‌بخشی با ضریب اطمینان و امنیت بیشتر نیز فراهم می‌شود که بدون شک نظر میلیون‌ها مشتری دیجی‌کالا را جلب خواهد کرد.

سیدصادق حسینی، کارشناس اقتصادی و فعال رسانه‌ای نیز در این باره در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت «خرید دیجی‌کالا توسط همراه اول را بزرگترین معامله در تاریخ اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران تا به امروز است.»

دامنه اظهارنظرات تخصصی و کارشناسی بیش از این بود تا جاییکه حکیم‌جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز طی مصاحبه‌ای گفت «همراه اول با تجربه چند دهه مدیریت و ارائه خدمات متنوع به مشترکان می‌تواند با حضور در دیجی‌کالا به عنوان سرمایه‌گذار، زمینه‌ساز توسعه بیشتر این کسب‌وکار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم شود.

حکیم جوادی ادامه داد: همراه اول سرمایه‌گذار مطلوبی برای دیجی‌کالا به شمار می‌رود که با استفاده از زیرساخت اپراتوری می‌تواند در توسعه این کسب‌وکار اینترنتی اقدامات موثری انجام دهد، از طرف دیگر منافع توسعه این کسب‌وکار هم می‌تواند منافع مالی مطلوبی برای اپراتور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت زمانی که کسب‌وکارهای استارتاپی بزرگتر می‌شوند، مدل مدیریت استارتاپی هم در این کسب‌وکارها متفاوت می‌شود و باید با نوع مدیریت توسعه‌یافته با آنها برخورد کرد لذا همراه اول با تجربه چند دهه مدیریت و ارائه خدمات متنوع به مشترکان می‌تواند با حضور در دیجی‌کالا به عنوان سرمایه‌گذار، زمینه‌ساز توسعه بیشتر این کسب‌وکار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: توسعه این تفکر به سایر حوزه‌ها می‌تواند زمینه ساز حضور سایر سرمایه‌گذارها در استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها برای توسعه بیشتر کسب‌وکارها باشد و در عین حال استارتاپ‌ها نیز به توسعه امیدوار باشند.

حکیم جوادی، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری همراه اول در دیجی‌کالا می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه فضای کسب‌وکار در کشور باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز